دادستانی آلمان، ۵ نفر را به خیانت علیه حاکمیت متهم کرد

دادستانی کل آلمان اعلام کرد پنج نفر که قصد ربودن وزیر بهداشت این کشور، ایجاد جنگ داخلی و تغییر دولت فعلی را داشتند به خیانت علیه حاکمیت (Hochverrat) متهم شدند.

کد خبر : 359139
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 6:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، دادستان کل آلمان گفت: دادستان‌ها پنج نفر را که قصد سرنگون کردن دولت آلمان را داشتند به خیانت علیه حاکمیت کشور متهم کردند. آن‌ها نه تنها قصد داشتند وزیر بهداشت این کشور را بربایند،‌ بلکه آماده بودند تا در صورت نیاز عده‌ای را به قتل برسانند.

در بیانیه دادستان‌ها آمده است: این گروه در اواسط ژانویه ۲۰۲۲ با هدف آغاز یک جنگ داخلی در آلمان با استفاده از خشونت و به امید سرنگون کردن دولت و دموکراسی پارلمانی در این کشور شکل گرفته بود.

این بیانیه ادامه می‌دهد: این ۵ نفر از سال گذشته در بازداشت به سر می‌برند، پذیرفته‌اند که رسیدن به هدفشان می‌توانست به کشته‌شدن عده‌ای منجر شود.

شبکه دویچه وله آلمان نیز گزارش داد: این افراد که همگی با گروه راست افراطی «رایشبورگر» آلمان و همچنین گروه‌های نئونازی دیگر در ارتباط بوده‌اند، هدف ایجاد شرایط جنگ داخلی را در آلمان با استفاده از خشونت برای سرنگونی دولت دنبال می کردند.

به گفته دادستان‌های پرونده، متهمان با تشکیل دو بخش مجزای نظامی و اداری و در برنامه سه مرحله‌ای می‌خواستند یک خاموشی سراسری در آلمان ایجاد کنند،‌ کارل لوترباخ وزیر بهداشت این کشور را ربوده و در صورت لزوم محافظ وی را به قتل برسانند. سپس یک گروه برای خلع دولت فعلی ایجاد کرده و رهبر جدید تعیین کنند.

در قانون اساسی آلمان دو نوع متفاوت از خیانت مشخص شده است: خیانت علیه حاکمیت (Hochverrat) و خیانت (Landesverrat). خیانت علیه حاکمیت یا خیانت درجه بالا در بند ۸۱ قانون اساسی آلمان اینگونه تعریف شده است: هر تلاشی که علیه موجودیت نظم قانون اساسی دولت فدرال جمهوری آلمان چه با خشونت و چه تهدید به خشونت صورت گیرد.

نوع دیگر خیانت در قانون اساسی آلمان مشابه با جاسوسی تعریف می‌شود که در واقع افشای اطلاعات و یا اسرار کشور به غیر را شامل می‌شود. جرم خیانت در صورتی محرز می‌شود که هدف آسیب رساندن به دولت فدرال آلمان و یا نفع رساندن به یک قدرت خارجی باشد.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.