خیز «تیم ملی» برای قهرمانی آسیا با انتقام از ژاپن/ قطر با شکست ازبکستان به نیمه نهایی رسید

تیم‌ ملی فوتبال ایران با برتری برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گام به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها گذاشت.

کد خبر : 1223797
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 18:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

موریتا در دقیقه ۲۸ ژاپن را پیش انداخت اما گل‌‌های محمد محبی در دقیقه ۵۵ و علیرضا جهانبخش در دقیقه (۶+۹۰- پنالتی) حکم صعود ایران به مرحله نیمه نهایی را امضا کرد. بدین ترتیب ایران انتقام شکست ۴ سال پیش در مرحله نیمه نهایی را از ژاپن گرفت.

ایران روز چهارشنبه هفته جاری در مرحله نیمه نهایی باید با قطر رقابت کند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس (۷+۹۰ روزبه چشمی)، سردار آزمون (۷+۹۰ کریم انصاری‌فرد)، محمد محبی (۷+۹۰ مهدی ترابی)، و رامین رضاییان.

ترکیب ژاپن: زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیده‌ماسا موریتا (۸+۹۰)، واتارو اندو، آیاسه یوئدا، ریتسون دوان (۸+۹۰ آنسو)، سییا مایکوما، تاکفوسا کوبو (۶۷-مینامینو) ، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو و دایزن مائدا.

داور: ما نینگ از چین

 

صعود عنابی‌ها با درخشش «مشعل»

تیم‌های ملی قطر و ازبکستان از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) برگزارکننده آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه البیت بودند که این بازی در ضربات پنالتی به برتری ۳ بر ۲ تیم ملی قطر انجامید. بازی قطر – ازبکستان در ۹۰ دقیقه به تساوی یک – یک انجامید تا کار در وقت‌های اضافه و به دنبال آن ضربات پنالتی ادامه پیدا کند.

اوتکیر یوسوپوف دروازه‌بان ازبکستان در دقیقه ۲۷ به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کرد تا عنابی‌ها در پایان نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم تلاش‌های ازبکستان برای بقا در جام ادامه داشت و اودیلون خامروبکوف در دقیقه ۵۹  گل تساوی‌بخش مسابقه را وارد دروازه حریف کرد. بعد از این گل توپی از خط دروازه‌ها نگذشت و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

دو تیم در وقت‌های اضافه نیز احتیاط را در دستور کار داشتند و سرنوشت خود را به ضربات پنالتی سپردند. در ضربات پنالتی تیم قطر با درخشش سنگربانش مشعل عیسى برشم به برتری ۳ بر ۲ دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رسید.

کیم هی گون از کره جنوبی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت که به مشعل عیسى برشم، خالد منیر ابوبکر، المعز علی و پدرو میگل از قطر و اتابک شکوروف و رستم‌جان آشورماتوف از ازبکستان کارت زرد نشان داد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.