خوردن میوه بعد از غذا ممنوع!

اگر شما هم وقت و بی وقت سراغ ظرف میوه می روید وفکر می کنید این کار سلامت تان را تهدید نمی کند سخت در اشتباه اید.

کد خبر : 20392
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396 - 18:15

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، اگر میوه پس از غذا خورده شود، با غذا مخلوط شده و زمان توقف آن در معده طولانی می‌شود. در نتیجه میوه فاسد می‌شود و باعث فساد غذا نیز می‌شود. به این معنی که مصرف میوه با غذا باعث ایجاد اختلال درهضم و تولید اخلاط فاسد می‏شود.

در حقیقت میوه‌های تازه بهتر است با فاصله زمانی مناسب قبل از غذا مصرف شوند؛ به جز میوه‌های ایجادکننده قبض در شکم مانند به، انار و سیب.

این میوه‌ها اگر قبل از غذا مصرف شوند ایجاد یبوست در فرد می‌کنند، بنابراین بهتر است بعد از غذا مصرف شوند. روش مطلوب آن است که فرد پس از مصرف میوه کمی راه برود و سپس غذا بخورد.

درهم خوری ممنوع!

با توجه به متفاوت بودن افراد با یکدیگر از سویی و تفاوت انواع میوه از سوی دیگر مصرف هیچ دو میوه‏ای با هم توصیه نمی‏شود و در هر بار مصرف میوه بهتر است یک نوع میوه صرف شود. همچنین بهتر است بین مصرف انواع غذاها و میوه فاصله زمانی رعایت شود تا هریک جداگانه هضم شده و در هضم یکدیگر اختلال ایجاد نکنند.

بهترین انتخاب

به گفته دکتر بعیری بهترین میوه از دیدگاه طب سنتی انجیر و انگور است. به‌طوری‌که گفته می‌شود انگور و انجیر بیشترین خاصیت غذایی را دارند. مصرف خرما نیز در مناطقی که به خوردن آن عادت دارند، بسیار مفید است.

انار، به، سیب و خربزه نیز از جمله میوه‌های مغذی هستند. به علاوه تمام موارد گفته شده مصرف میوه خشک که در تمام سال قابل نگهداری است نیز مفید است.

میوه خوردی آب نخور

از دید طب سنتی مصرف میوه‌ای که کاملا نرسیده، یا میوه‏ای که محل رویش آن با محل زندگی فرد متفاوت است مضر شناخته شده و چندان توصیه نمی‌شود.

به علاوه باید توجه داشت بعد از مصرف میوه تازه نباید آب به ویژه آب یخ مصرف کرد. موضوع دیگر قابل توجه این است که از نظر طب سنتی شیر هم یک غذا محسوب می‌شود؛ بنابراین مصرف میوه با آن ممنوع است. حتی مصرف شیر موز که در حال حاضر مرسوم شده به دلیل اختلال در هضم توصیه نمی‏شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.