خفگی با نیتروژن، روش جدید اعدام در آمریکا

ایالت آلابامای آمریکا احتمالا بزودی برای نخستین بار، روش جدیدی از اعدام را استفاده خواهد کرد.

کد خبر : 141853
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 11:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه «سی بی سی» کانادا گزارش داد ایالت آلابامای آمریکا به یک قاضی فدرال این کشور اطلاع داده است که این ایالت آماده بکارگیری روشی تازه و آزمایش نشده برای افراد محکوم به اعدام است که به آن «خفگی با نیتروژن» می‌گویند.

بر اساس این گزارش، این افشاگری روز دوشنبه در جلسه استماع یک دادگاه مطرح شد؛ جلسه استماعی که بخاطر درخواست یک زندانی به نام «آلان میلر» برای متوقف کردن برنامه اعدامش در تاریخ ۲۲ سپتامبر بوسیله تزریق ماده مرگبار برگزار شده بود.

«جیمز هوتس» (James Houts) معاون دادستان کل این ایالت در این باره گفت: این روش [اعدامی]احتمالا تا هفته آینده اجرایی می‌شود؛ اما تصمیم نهایی در خصوص زمان بکارگیری این روش جدید بسته به کمیسر اصلاحات ایالت آلاباما دارد.

در صورتی که این روش اعدامی اجرایی شود، برای نخستین بار در آمریکا خواهد بود که یک ایالت، اعدام به روش خفگی با نیتروژن را برای محکومین به اعدام اجرایی می‌کند. با این حال، در سال ۲۰۱۸ ایالت آلاباما پس از اوکلاهاما و میسیسیپی، سومین ایالتی شد که استفاده از روش آزمایش نشده گاز نیتروژن را برای زندانیان اعدامی مجاز اعلام کرد. برخی از طرفداران این روش اعدامی مدعی هستند خفگی با نیتروژن ساده‌تر است و یک روش بشردوستانه‌تر برای اعدام محسوب می‌شود!

گفتنی است نیتروژن ۷۸ درصد از هوایی که ما تنفس می‌کنیم را تشکیل می‌دهد و در صورتی که همراه با مخلوط اکسیژن تنفس شود، بی ضرر است؛ اما مسأله آنجاست که تغییر ترکیب هوای تنفسی به ۱۰۰ نیتروژن سبب می‌شود تا فرد از اکسیژنی که مورد نیاز وی است، محروم شود.

در حال حاضر، اعدام با صندلی الکتریکی و تزریق ماده مرگبار، از رایج ترین روش های اعدام در آمریکا محسوب می شود.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.