خطیب‌زاده: ظریف فردا عازم پاکستان می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه فردا -سه شنبه- به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات پاکستان در صدر یک هیات سیاسی اقتصادی بلندپایه عازم اسلام آباد می‌شود.

کد خبر : 123163
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399 - 12:05

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، «سعید خطیب‌زاده» صبح امروز -دوشنبه – در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه که به شکل مجازی برگزار شد، با بیان اینکه وزیر امور خارجه فردا به دعوت همتای خود برای سفری دو روزه به اسلام آباد می‌روند، اظهار داشت: این سفر در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی انجام می‌شود و ایشان در این سفر ملاقات‌هایی با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزیر امور خارجه در این سفر علاوه بر مقامات سیاسی با فرمانده ارتش پاکستان هم دیدار خواهند کرد. وی درباره تحولات دیپلماتیک طی یک هفته گذشته اظهار داشت: ظریف سفر به سه کشور آمریکای لاتین شرکت کردندن که در حال برگشت هستند. ایشان ۱۸ آبان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بولیوی داشتند و با وزیر خارجه شیلی دیدار حضوری و با وزیر خارجه نیکاراگوئه به صورت تلفنی انجام دادند. وزیر امور خارجه به کوبا و ونزوئلا هم سفر کرده و با مقامات این کشور نیز دیدار کردند.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: طی روزهای گذشته همچنین نشست سه جانبه ایران، روسیه و هند در موضوع افغانستان در مسکو برگزار شد. ضمن اینکه سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در مورد افغانستان در تهران داشتیم.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.