خرید ۱۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان زنجان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴، گفت: خرید گندم در استان زنجان از اواخر خردادماه آغاز شده است.

کد خبر : 34083
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1396 - 6:22

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  «محمد ایزدی»  با اشاره به این‌که امسال خرید گندم در بیش از ۴۰ مرکز دولتی و مباشر خرید انجام شد، تصریح کرد: مبلغ خرید گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان بود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان این‌که تاکنون ۱۹۰ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است، گفت: شمار محموله‌های خریداری شده ۲۵ هزار و ۷۳۴ عدد است.

ایزدی با بیان این‌که کل بهای گندم خریداری شده ۲۴۷ میلیارد تومان است، افزود: پرداختی بهای گندم به کشاورزان نزدیک به ۱۰۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به این‌که امسال زنجان نیز جزو استان‌های پایلوتی است که گندم آن در بورس عرضه شده است، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار گندم استان‌های خراسان‌شمالی، زنجان، اردبیل و مرکزی در بورس عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان این‌که امسال ۶۰ هزار تن از گندم استان زنجان در بورس عرضه شده است، گفت: از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن در بورس به فروش رفته است.

ایزدی با اشاره به این‌که عرضه گندم در بورس در خرید از کشاورزان تأثیری نداشته است، افزود: روند پرداخت مطالبات به کشاورزان نیز هم‌چون سنوات گذشته انجام و ۵۰ درصد از بهای گندم در زمان خرید و ۵۰ درصد مابقی نیز در زمان تسویه حساب پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان میزان مصرف سالیانه گندم در استان را ۱۰۰ هزار تن برشمرد و افزود: مابقی گندم تولیدی به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.


 

telegram.me/jajinnews

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.