خرید ۱۰ هزار خشت طلای گنبد حرم امام حسین(ع)

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: تاکنون قریب ۱۰ هزار خشت از مجموع ۱۳هزار خشت طلای مورد نیاز گنبد شریف حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) توسط خیرین و متبرعین سراسر کشور و بویژه مردم مومن؛ متدیّن و ولایتی استان کرمان خریداری شده و ان‌شاء‌الله با مشارکت هرچه بیشتر این عزیزان در انجام این اقدامات ارزشمند تسریع به عمل آید.

کد خبر : 51938
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 11:24

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: عملیات ساخت گنبد شریف حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که در شهر کرمان در دست احداث می‌باشد؛ به مرحلۀ جدیدی رسیده و امیدواریم تا پایان نیمۀ اول سال آینده آمادۀ نصب بر جای خود (بر روی گنبد فعلی) باشد.

«عبدالحسین رحیمی» افزود: عملیات اجرائی لاغر سازی و مقاوم سازی چهارمین ستون از ستون‌های اصلی اطراف ضریح مطهر امام حسین (ع) و ترمیم و نوسازی دیوارها و سقف گنبدخانه نیز هم اکنون توسط مهندسین و کارگران مخلص کرمانی در دست اقدام بوده و پیش بینی می‌گردد با توجه به ظرافت و حساسیت کار؛ این پروژه عظیم و ماندگار نیز هم‌زمان با ساخت گنبد در کرمان و بلکه زودتر به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون قریب ۱۰ هزار خشت از مجموع ۱۳هزار خشت طلای مورد نیاز گنبد شریف حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) توسط خیرین و متبرعین سراسر کشور و بویژه مردم مومن؛ متدیّن و ولایتی استان کرمان خریداری شده و ان‌شاء‌الله با مشارکت هرچه بیشتر این عزیزان در انجام این اقدامات ارزشمند تسریع به عمل آید.

رحیمی یادآوری کرد: برای تأمین طلای هر خشت تقریباً ۲۳ گرم طلا باعیار۲۴ منظور شده که این میزان طلا از ابتدا معادل ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد شده که این مبلغ تاکنون ثابت بوده و افزایشی نداشته است.

وی افزود: خیّرین و متبرعین می‌توانند با اهداء و تقدیم زیورآلات و مسکوکات ارزشمند خود ولو به میزان کم به این ستاد و یا با واریز نذورات، هدایا و کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۱۰۱۴۶۳۵۰۶۲ این ستاد نزد بانک قرض الحسنه رسالت و اخذ رسید، خود را در پیشرفت سریع این پروژه عظیم سهیم نموده و به فرموده قرآن کریم در آیه شریفه “و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب” در زمره مومنین واقعی و گرامی دارندگان شعائر الهی باشند.

رحیمی در ادامه اظهار کرد:  اخیراً در دستگاه‌های خودپرداز بانک قرض‌الحسنه رسالت این امکان ایجاد شده است که متقاضیان بدون در اختیار داشتن شماره حساب و به صرف ورود کارت خود و انتخاب گزینۀ «خرید خشت طلا»  خشت خریداری کرده و یا هر مبلغی را که مایل باشند به شماره حساب مربوط به این ستاد واریز کنند.

وی یادآوری کرد: کسانی که اقدام به خرید یک یا چند خشت یا نیم خشت و یا ربع خشت طلا می‌کند، می‌توانند با ارائۀ فیش واریزی خود به واحد نذورات ستاد استان واقع در میدان شورا، روبروی حسینیه ثارالله،  جنب سینما شهر تماشا، به نام خود یا به نام هر یک از بستگان در قید حیات یا درگذشتۀ خود، سند ویژه دریافت کنند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در پایان به آغاز به کار مهندسین و کارگران همکار این ستاد در حرم مطهر امامین جوادین(ع) در کاظمین و حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامراء اشاره و ذکر جزئیات آن را به آینده موکول کرد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.