خارج کردن قیچی از جمجمه پسر بچه ۸ ساله بستکی

عمل خارج کردن قیچی از جمجمه پسر بچه ٨ ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد.

کد خبر : 1303222
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 7:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آرمین عظیمی متخصص جراحی مغز واعصاب و ستون فقرات گفت: عمل جراحی و خارج سازی قیچی از جمجمه کودک ۸ ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد و در حال حاضر بیمار در بخش داخلی مغز و اعصاب تحت مداوا و بستری است.

وی افزود: طبق معاینه اولیه وبررسی معلوم شد که هنگام نزاع و دعوای دو برادر و پرتاب کیف مادر خود به سمت همدیگر قیچی ابرو و آرایشی مادر از کیف خارج و بر جمجمه مرساد ۸ ساله فرو رفته است که پس از انتقال کودک توسط والدین به بیمارستان بستک به بندرعباس اعزام شد.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: قیچی از جمجمه بیمار عبور و به فضای اینتراک کرانیال رسیده وتابل جمجمه را سوراخ کرده وبه سینوس‌های وریدی اصلی نزدیک شده بود.

آرمین عظیمی افزود: برای بررسی آسیب وریدی شریانی برای بیمار سی تی آنژیو گرافی انجام شد و بعد از اطمینان از آن در اتاق عمل در پوزیشن پرول ابتدا انستیزیون داده، پوست بیمار باز و در اطراف جسم خارجی یک قسمت از جمجمه فرز کرانیوکتومی شده و مقداری از استخوان جمجمه برداشته شد تا بتوان قیچی را از جمجمه خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه این جسم خارجی به اندازه ٢ سانت داخل جمجمه شده بود گفت: خوشبختانه قیچی وارد مغز نگردیده و آسیب جدی وارد نشده بود.

این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.