خاتمی به گزارش سوءاستفاده‌های ابطحی می‌خندید

ارز ۷ تومانی دولتی را ده‌ها برابر بیشتر می‌فروختند و خاتمی نیز به گزارش تخلفات آنها بی‌توجه بوده است.

کد خبر : 47878
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 7:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  معاون مالی خاتمی در دوره ریاست وی بر وزارت ارشاد ضمن مصاحبه‌ای از ریخت و‌پاش‌های اصلاح‌طلبان در آن دوره پرده برمی‌دارد چنانکه ارز ۷ تومانی دولتی را ده‌ها برابر بیشتر می‌فروختند و خاتمی نیز به گزارش تخلفات آنها بی‌توجه بوده است.
«مصطفی مهذب»، معاون اداری – مالی وزارت ارشاد در دوره ریاست محمد خاتمی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم نکات قابل توجهی را در مورد آن دوران ذکر کرده است.
مهذب در بخشی از این مصاحبه گفته است: «یکی از مشکلاتی که من در وزارت ارشاد داشتم مسئله ارز بود. ارز نهادهایی مانند تبلیغات اسلامی، روزنامه‌ها، سازمان تبلیغات و… همه دست من بود یعنی به‌وسیله معاونت مالی و اداری وزارت ارشاد طبق یک برنامه‌ریزی در شورای معاونین تصمیم می‌گرفتیم و تقسیم می‌شد. چند نفر از معاونان و نزدیکان خاتمی بودند که واقعاً با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی آمیخته نبودند. انوار معاون سینمایی، سیدمحمدعلی ابطحی، فیض‌الله عرب‌سرخی، مصطفی تاج‌زاده، محسن آرمین و…، برخی از این افراد برای مأموریت به خارج از کشور می‌رفتند که دکترا بگیرند.»
وی در ادامه می افزاید: «برای مثال برای بورسیه می‌رفتند فرانسه و یک رستورانی آنجا بود به‌نام «خانه ایران»، آنجا می‌رفتند، می‌خوردند و ریخت‌وپاش می‌کردند و می‌آمدند، مدرک دکترا را هم یا می‌گرفتند یا نمی‌گرفتند اما پول مأموریتشان را حتماً می‌‌گرفتند، تاج‌زاده هم یکی از اینها بود.»
مهذب در پاسخ به این سوال که «یعنی این ریخت‌وپاش‌ها با محوریت تاج‌زاده بود؟» گفته است: «نه، ولی تاج‌زاده نسبت به دیگران محوریت بیشتری داشت، چون اینها با آقای موسوی لاری هم یک ارتباط تنگاتنگی داشتند و یک گروه خاصی بودند که حتی در جلسات خصوصی که در وزارت داشتند به ما اجازه ورود نمی‌‌دادند.»
وی این جلسات را چنین شرح داده است: «مثلاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری، دخالت در کارها، موضع‌گیری برای تبلیغ فلانی که می‌خواست رئیس‌جمهور شود همه به‌وسیله این گروه انجام می‌شد، مثلاً می‌خواستیم به آقای سیدمحمدعلی ابطحی ارز بدهیم. ما آن زمان ارزهایمان را به‌خاطر بعضی از مسائل می‌فرستادیم آلمان و من می‌رفتم آلمان و آنجا بین رایزنان فرهنگی تقسیم می‌کردم، حدود ۸۰ کشور می‌شدند. همین آقای ابطحی حاضر نبود رسید بدهد، می‌گفت «به من دلار، یِن و غیره بدهید و در یک کیف بگذارید، من می‌روم به مسئولیت خودم کارم را انجام می‌دهم و می‌‌‌آیم کیف خالی را تحویل شما می‌دهم!»
معاون مالی خاتمی در وزارت ارشاد در ادامه افزوده است: «من به آقای خاتمی صراحتاً می‌گفتم و حتی کتباً بعضی اوقات نامه نوشتم- که هنوز نامه‌ها در خانه من وجود دارد و به‌خاطر اینکه سوء‌استفاده نشود، خیلی از افراد از من نامه‌ها را خواستند ولی من ندادم- به خاتمی می‌گفتم «من معاون مالی اداری شما هستم. فردا سر پل صراط به حضرت زهرا می‌گویم معاون اداری-مالی پسرت بودم و اموال مملکت را می‌خواستم محافظت کنم و حساب و کتابش را بکنم ولی پسرت نگذاشت!» ایشان هم می‌خندید و حتی در بعضی از موارد شد که ما با هم اختلاف پیدا کردیم. مسئول دفتر خاتمی هم به‌جای اینکه حرف من را گوش بکند من را معرفی کرد به شورای رفع حل اختلاف.»
مهذب در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرده که خاتمی در واکنش به گزارش سوءاستفاده‌های مالی، او را عزل کرده و افزوده است: «خاتمی در یک نامه‌ای که خیلی به وی توصیه کرده بودم، نوشته بود «جناب آقای مهذب؛ این نامه را هر طوری که مصلحت می‌دانید محو و نابود کنید». الآن نسخه اصلی‌ نامه دست من است.»
وی درباره محتوای این نامه تصریح کرده است: «به خاتمی گفتم «من به معاونان شما ارز ۷ تومانی می‌دهم ولی در بازار ۳۰، ۴۰ برابر می‌فروشند و به من سند نمی‌دهند که با ارز دولتی چه‌کار می‌کنند. من هم به‌خاطر اینکه شما وزیر هستید و مسئولیت دارید دارم کتباً به شما می‌گویم اگر به من سند ندهند مسئولیتش با شماست و شکایت شما را به حضرت زهرا می‌کنم». اما نشد و زیر بار نرفت و من را تغییر داد. من را از دست داد ولی آنها باقی ماندند. تاج‌زاده تقریباً نورچشمی ایشان بود و از هر جهت از ۷ دولت آزاد بود.»

 

 

 

 

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.