انتقام از دختر مورد علاقه با شنیدن جواب منفی در فضای مجازی

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری فردی خبر داد که با شنیدن جواب منفی از دختر مورد علاقه اش اقدام به هتک حیثیت وی با ساختن اکانتی در فضای مجازی کرده بود.

کد خبر : 50318
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 17:59

پایگاه خبر ججین

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین  ، سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان افزود: پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی ‌و انقلاب شهرستان سنندج به دادخواهی خانمی اهل و ساکن سنندج به این پلیس ارجاع، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از شاکیه اظهار داشت، شخصی ناشناس اقدام به ساخت اکانتی در شبکه اجتماعی نموده و عکس‌های خصوصی و خانوادگی من را در معرض دید عموم قرار داده است و سپس اقدام به ارتباط با بستگان و آشنایان من نموده و با نسبت دادن حرف‌ها و اعمال غیر واقع به من‌، موجبات به مخاطره افتادن آبروی من شده است .
سرهنگ شاکری گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با استفاده از روش‌های فنی‌، شگردهای پلیسی گرداننده اکانت شناسایی گردید و پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی‌ متهم به پلیس فتا احضار ‌و پیرامون پرونده از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک و مستندات پرونده، به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت، قرار بود با هم ازدواج کنیم ولی به دلیل اختلاف به وجود آمده شاکیه از ازدواج با من منصرف شد و من به انگیزه انتقام جویی اقدام به انتشار عکس شاکیه در فضای مجازی کردم.
رئیس ‌پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان دوستی‌های اینترنتی خارج از عرف را منشاء بسیاری از اختلافات خانوادگی دانسته و از کاربران خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند‌ و هیچگونه عکس و اطلاعات خصوصی در این شبکه‌های به اشتراک نگذاشته و یا برای دیگران ارسال نکنند.

**برداشت از حساب بانکی توسط همسر دوم
سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: زن جوانی که از طریق فضای مجازی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی همسرش کرده بود توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: در پی شکایت مردی به این پلیس و اعلام اینکه مدتی قبل از حساب بانکی‌ام طی چندین فقره مبلغ ۱۹ میلیون ریال برداشت شده، پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
یادگارنژاد افزود: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید مبلغ فوق جهت خرید اینترنتی به صورت طلا و جواهر صورت گرفته و در نهایت شخصی که اقدام به برداشت از حساب شاکی را نموده است همسر دوم شاکی بوده که از طریق فعال کردن رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی نموده است.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در همین راستا و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و بیان نمود چون در مرحله متارکه بوده‌اند به جهت انتقام جویی از وی اخاذی کرده است.

**دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد اعزام زائر به عتبات عالیات
سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی استان خراسان ‌رضوی گفت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی کلاهبردار حرفه‌ای که از شهروندان در سراسر کشور به بهانه اعزام به سفر مقدس عتبات عالیات مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: با توجه به ارجاع چند فقره شکواییه از سوی تعدادی از شکات مبنی بر کلاهبرداری با شگردی متفاوت رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
سردار کریمی اضافه کرد: با توجه به اظهارات شاکیان مبنی بر اینکه فرد کلاهبردار ضمن معرفی خود به عنوان مدیر کاروان با ‘وعده اعزام روحانی کاروان’ به همراه اعزام خدمه به صورت رایگان و همسفر روحانی با تخفیف نیمه بها، سوژه‌های خود را از طریق فضای سایبر شناسایی و با برقراری تماس حضوری در اطراف حرم مطهر یا سایر اماکن مقدس دیگر مانند مساجد، حسینیه‌ها و با چرب زبانی و ارائه شماره کارت و گفتن حرف‌هایی نظیر اینکه کاروان در حال تکمیل بوده و فقط یک ظرفیت باقی مانده است، قربانی کلاهبرداری خود را مجاب به واریز مبالغی از صد هزار تا دو میلیون و پانصد هزار تومان کرده بود.
رئیس پلیس استان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به شگرد کلاهبردار حرفه‌ای که قشر روحانی و امامان جماعت و برخی مداحان معروف در سراسر کشور را هدف قرار داده و به واسطه اطمینانی که شهروندان به قشر روحانی داشتند با هویت پنهانی که برای خود ایجاد کرده بود توانسته مبالغی چشمگیر را کلاهبرداری نماید.
سردار قادر کریمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از رهگیری‌های لازم در فضای سایبری و اقدامات فنی و تخصصی توانستند ردی از متهم در فضای سایبر پیدا و با بررسی‌های بعدی مکان متهم نیز شناسایی شد.
وی تصریح کرد: در عملیات تعقیب و گریز متهم که سعی بر گمراه نمودن پلیس را داشته و هنگام مراجعه مامورین نیز قصد فرار از روی دیوار را داشت با تلاش کارشناسان پلیس فتا دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.
این مقام عالی انتظامی گفت: متهم که مردی۳۲ ساله بود با مشاهده شواهد غیر‌قابل انکار، جرم خود را پذیرفت و بیکاری و کسب منفعت مالی را انگیزه بزه‌کاری خود اعلام و در رابطه با چگونگی طراحی نقشه خود؛ وقت گذرانی در کافه و هم‌صحبتی با فرد شیطان صفتی که این فکر را به ذهن وی آورده را دلیل اصلی انجام این کلاهبرداری دانست.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: این متهم که ۱۱ ماه از فعالیت کلاهبردارانه‌اش می‌گذرد، برابر مستنداتی که تا‌کنون از ۳۰ نفر از مالباختگان (۱۳ نفر در مشهد و مابقی در شهرهای تهران، قم، اهواز و بروجرد) به دست آمده، جمعا به مبلغ ۴۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده اما با توجه به شگرد به کار گرفته شده و تحقیقات پلیس فتا، تعداد شکات این پرونده و مبلغ کلاهبرداری شده بیش از این ارقام برآورد می‌شود که در این رابطه تحقیقات ادامه دارد. لذا شهروندانی که در مدت ۱۱ ماه اخیر به روش اعزام روحانی و همراه وی در سفر به عتبات عالیات مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، پس از اخذ مرجوعه قضایی و تشکیل پرونده جهت اعاده حق خود به پلیس فتا دایره عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبری مراجعه کنند.

**کشف محموله ۹ میلیاردی کالای قاچاق در ماهشهر
سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف ۲ فروند شناور در آب های شمالی خلیج فارس و کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد.
وی افزود: دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب های ساحلی استان، موفق شدند ۲ فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بندر ‘سجافی’ در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.
نظرپور افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناورها، ۷۰ دستگاه یخچال، ۱۴۰ دستگاه لباسشویی، ۱۲۰ دستگاه کولر، ۳۰ دستگاه ظرفشویی، ۱۰ دستگاه بخاری برقی، ۲۰۰ عدد کپسول گاز کولر و ۱۸۰ قطعه لوازم یدکی کولر که بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود، کشف کردند.
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۲ متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

**سیگارهای قاچاق به مقصد نرسید
سرهنگ جعفر آژنگ جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک میلیون و ۱۱۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان بیجار خبر داد.
وی افرود: در پی اطلاع ماموران مبنی بر اینکه تعدادی قاچاقچی در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان قصد انتقال محموله بزرگ مواد دخانی قاچاق به مرکز کشور را دارند، سریعا چند اکیپ عملیاتی به منظور کنترل محور های مواصلاتی و دستگیری قاچاقچیان به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ آژنگ تصریح کرد : با استقرار محسوس و نامحسوس نیروهای پلیس در چند نقطه حساس ، سرانجام قاچاقچیان شناسایی و در عملیاتی ضربتی یک دستگاه کامیون حامل سیگار قاچاق شناسایی و توقیف شد.
وی افزود : ماموران در بازرسی از کامیون ، یک میلیون و ۱۱۰ هزار نخ سیگار خارجی که به طرز ماهرانه ای در زیر بار گندم جاساز شده بود را کشف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق در منطقه، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این محموله بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است .

**کشف ۱۵ میلیاردی گوشی تلفن همراه قاچاق در یزد
سردار ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی استان یزداز کشف هزار و ۳۶۸ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس خبر داد.
وی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس ضمن کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی ‘ولوو’ مشکوک و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.
سردار کاکاوند افزود: ماموران در بازرسی از این تریلی تعداد هزار و ۳۶۸ دستگاه گوشی تلفن همراه فاقد مجوز گمرکی را که در تریلی جاساز شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در این راستا یک متهم که قصد انتقال این محموله از جنوب کشور به ‘تهران’ را داشت دستگیر شد.

**دپو ۳۰۰ تن برنج قاچاق در چابهار لو رفت
سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در بازرسی از یک انبار در شهرستان چابهار، ۳۰۰ تن برنج فاقد مجوز به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را کشف کردند.
وی ادامه داد: پلیس آگاهی پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی سودجو در دپو برنج فاقد مجوز در یکی از محله های شهرستان چابهار، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
قنبری افزود: تیم های تخصصی پلیس با اشراف اطلاعاتی، انبار دپو برنج های قاچاق را شناسایی کرده و برای بررسی صحت و سقم موضوع به مکان مورد نظر اعزام شدند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این مکان ۳۰۰ تن برنج فاقد مجوز به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف و در این زمینه یک متهم را نیز دستگیر کردند.

**کشف موتور های میلیاردی خودرو در کنگان
سرهنگ رهام رضایی فرمانده انتظامی شهرستان کنگان استان بوشهر از کشف یک کارگاه تعویض غیر قانونی شماره و ارکان موتور خودرو خبر داد.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی، در پی اخبار رسیده مبنی بر اینکه در یک انبار استوک( دسته دوم) شخصی با تعویض شماره و ارکان موتور خودرو اقدام به تغییر غیر قانونی موتور خودرو می کند، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از شناسایی محل مورد نظر و با هماهنگی مراجع قضائی از انبار بازدید شد.
رضایی افزود: ماموران در بازرسی از محل مذکور، ۸۸ دستگاه موتور خودرو سواری خارجی فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی کنگان با بیان اینکه، کارشناسان ارزش ریالی موتورهای کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در همین راستا ۲متهم دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

**کشف ۲۰ راس گاو قاچاق در بافق
سرهنگ محمدرضا حناساب سرپرست پلیس آگاهی استان یزد گفت: مأموران پلیس شهرستان بافق ۲۰ رأس گاو قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی در راستای مبارزه با قاچاق دام، ضمن گشت زنی مستمر به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حناساب ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد، این محموله فاقد هرگونه مدارک و مجوز قانونی است که در این خصوص، خودرو توقیف و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.
سرپرست پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به کشف ۲۰ رأس گاو قاچاق از این خودرو افزود: کارشناسان ارزش ریالی این دام ها را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
حناساب ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص و معرفی وی به مقامات قانونی، تصریح کرد: محموله کشف شده تحویل اداره دامپزشکی استان یزد شد.

**باطری های قاچاق به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه خودرو کامیون ولوو و کشف ۵۷۲ عدد باطری قاچاق در شهرستان پلدختر خبرداد.
سردار حاجی محمد مهدیان نسب اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان پلدختر در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق، هنگام گشت زنی در محور اندیمشک به پلدختر به یک دستگاه خودرو کامیون ولوو مظنون شدند و طی هماهنگی با مقام قضائی آن را توقیف کردند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور ۵۷۲ عدد انواع باطری خودروهای سبک و سنگین فاقد مجوز گمرکی و قاچاق کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد ریال اعلام کردند، خاطر نشان کرد: محموله کشف شده از استان های جنوبی به قصد پایتخت بارگیری شده بود.
سردار مهدیان نسب اظهار داشت: فرد خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

**تریلر حامل کالای قاچاق در داراب توقیف شد
فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف ۴۳ هزار قطعه کارتریج و ۵۶۰ کارتن پودر دستگاه کپی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در داراب خبر داد.
سردار احمد علی گودرزی گفت: مأموران انتظامی شهرستان داراب در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا یک دستگاه تریلر را در محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف کردند.
وی ادامه داد: مأموران در بررسی های انجام شده دریافتند که این خودرو حامل کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی است.
فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۴۳ هزار قطعه کارتریج و ۵۶۰ کارتن پودر دستگاه کپی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک راننده دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، هشدار داد: پلیس با همه توان در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا در جامعه تلاش می کند.

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.