حوادث رانندگی علت نیمی ازمرگ های کشور

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال گذشته نیمی از جانباختگان کشور قربانیان حوادث رانندگی شده‌اند، گفت: بیش از ۸ هزار نقطه حادثه خیز در کشور را شناسایی کرده‌ایم که حدود ۳ هزار از این نقاط اصلاح هندسی شده‌اند.

کد خبر : 58092
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 9:09

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، سردار تقی مهری دیروز در «اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران» گفت: حدود ۵۰ درصد افرادی که سال ۹۵ در کشور فوت کرده‌اند، قربانی حوادث رانندگی شده‌اند. در سایر کشورهای دنیا حوادث ترافیکی رتبه بالایی ندارند اما در ایران این حوادث رتبه اول را دارد.در دنیا سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جان خود را بر اثر حوادث ترافیکی از دست می‌دهند و حدود ۵۵ میلیون نفر نیز در این حوادث مصدوم می‌شوند.

در کشور ما نیز بر اثر حوادث ترافیکی سالانه حدود ۱۶ هزار نفر کشته می‌شوند و ۳۳۳ هزار نفر نیز مصدوم می‌شوند که برای پیشگیری از این نوع حوادث باید پیش‌بینی‌های لازم به عمل آید.وی گفت: در حوادث ترافیکی، ۷۲ درصد جانباختگان در خارج از شهرها و بقیه نیز در داخل شهرها جان باخته‌اند. سهم عابران پیاده نیز از مصدومان و کشته شدگان درون شهری حدود ۸۰ درصد است.
رئیس پلیس راهور کشور افزود: در سال‌های گذشته سالانه حدود ۲۷ هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دادند که این آمار تا پایان سال گذشته به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.