حمله بی‌باک به منتقدان تکواندو

سرمربی تیم ملی تکواندو انتقادات برخی کارشناسان این رشته را بی پایه و اساس می داند.

کد خبر : 23289
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 9:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از  ورزش سه، تکواندو که تا سال گذشته و قبل از ناکامی در المپیک موفق ترین رشته رزمی و یکی از مدال آورترین رشته های ورزشی ایران محسوب می شد، در یک سال گذشته با انتقادات زیادی مواجه بوده است. بیژن مقانلو بعد از ناکامی در المپیک و جام جهانی از سمتش در راس تیم ملی کنار رفت و چند ماهی است که مهدی بی باک این سمت را عهده دار شده است. البته سرمربی جدید تیم ملی با کسب عنوان سومی مسابقات قهرمانی جهان آن هم بدون کسب مدال طلا انتظارات را برآورده نکرد اما همچنان با وجود انتقادات فراوان به کارش ادامه می دهد. در ادامه مشروح صحبت های مهدی بی باک در گفت وگو با خبرنگار ورزش “سه” قبل از اعزام به گرندپری روسیه آمده است.

با ۳ نفر به روسیه می رویم

تا چند روز دیگر برای حضور در گرندپری مسکو راهی روسیه می شویم. ما ۳ نفر را برای حضور در این مسابقات در اردو داشتیم و سپس ۶ نفر در رقابت های جام فدراسیون جهانی در ازبکستان شرکت می کنند. آرمین هادی پور، ‌ابوالفضل یعقوبی و محمد کاظمی در گرندپری برای افزایش امتیازشان در رنکینگ جهانی شرکت خواهند کرد. البته ما ۷ نفر را در رنکینگ جهانی داشتیم که به دلیل مصدومیت و با صلاحدید کادرفنی با ۳ نفر به مسکو می رویم.

به عاشورزاده و مردانی استراحت دادیم

غیبت فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی دلیل خاصی ندارد و ترجیح دادیم برای این رقابت ها به آنها استراحت بدهیم و از مسابقات بعدی بار دیگر در خدمتشان باشیم. همچنین مسعود حجی زواره نیز با مصدومیت روبرو شده است.

برخی قصد تخریب دارند

انتقاد نسبت به تیم ملی همیشه هست و ما بدون توجه به مسائل منفی با شرایط روحی و روانی خوبی به کارمان ادامه می دهیم. انتقادات نباید مخرب باشد و اگر سازنده باشد ما می توانیم از آنها استفاده کنیم. فشار باید از روی تکواندوکاران برداشته شود و به آنها کمک کنیم تا تکواندو را به روزهای خوب خود بازگردانند. متاسفانه برخی قصد تخریب تکواندو را دارند که خوب نیست.

اگر یازدهم شدیم، چرا کاپ گرفتیم؟

برای من جالب است که برخی دوستان گفته اند ما در مسابقات جهانی سوم نشدیم و در واقع یازدهم شدیم! سایت فدراسیون جهانی همه چیز را مشخص کرده و بهتر دوستان به آن نگاه بیاندازند. اگر سوم نشدیم، پس چرا به ما کاپ دادند؟ در هیچ مسابقه ای دیگر تعداد مدال ها ملاک رده بندی تیمی نیست و امتیازات که رده بندی را مشخص می کند. اگر بخواهیم به خاطر منافع و علاقه خودمان نحوه امتیازگیری را هم تغییر دهیم، بحث جداگانه ای است.

موفقیت کاراته به ما چه ربطی دارد؟

متاسفانه برخی مقایسه های نادرستی انجام می دهند و مثلا تکواندو را با کاراته قیاس می کنند. من به دیگر رشته ها کاری ندارم و مطمئنم که تکواندو می تواند به روزهای خوب خودش برگردد. ما با برنامه ریزی دقیق به دنبال این هستیم حضور قدرتمندی در بازی های آسیایی و المپیک پیش رو داشته باشیم. تجربه المپیک قبلی را هم داریم و از آن استفاده می کنیم.

در هر وزن ۳ مدعی داریم

ما در اوزان المپیکی نفرات زیادی داریم که در رنکینگ جهانی هستند و می توانند به این رویداد مهم صعود کنند. در وزن ۵۸- کیلوگرم ۳ نفر داریم،‌ در ۶۸ کیلوگرم نیز ۲،‌۳ نفر آماده داریم. در وزن ۸۰- کیلوگرم کمی ضعف داریم و فقط یک نفر را داریم اما در وزن ۸۰+ کیلوگرم بازهم ۳ نفر مدعی هستند. در واقع در هر وزن ۳ نفر مدعی داریم که امیدوارم باقدرت به رقابت های انتخابی المپیک ادامه دهند.

درباره اسبقی و خدابخشی نظرم را گفتم

بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی فعلا در جمع ما نیستند. آنها با فدراسیون صحبت کردند و من هم نظرم را درباره این ۲ نفر به فدراسیون اعلام کردم. منتظرم که فدراسیون نظرش را رسما اعلام کند و من فعلا چیزی نمی توانم بگویم

 

 

telegram.me/jajinnews

 

بیشتر بخوانید:

قویترین مرد ایران موهایش را تراشید (عکس)

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.