حمله به ۲ نفت کش در آب های ایران

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد دو نفت کش مورد هجوم هواپیماهای متجاوز رژیم بعث قرار گرفت. اولین کشتی متعلق به کشور مالت در آب های بوشهر هدف موشک قرار گفت.

کد خبر : 69090
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 19:50

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”،رخدادهای ۴ فروردین ۶۳

چکیده:

  • رژیم عراق دو نفکش را در آب های ایران مورد حمله هوائی قرار داد.

  • کنفرانس سران کشورهای پایداری بزودی تشکیل می شود.

حمله به ۲ نفت کش در آب های ایران

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد دو نفت کش مورد هجوم هواپیماهای متجاوز رژیم بعث قرار گرفت. اولین کشتی متعلق به کشور مالت در آب های بوشهر هدف موشک قرار گفت. موشک به موتورخانه این کشتی ۵۰ هزار تنی اصابت کرد و خسارات زیادی به بار آورد. کشتی دیگر متعلق به ایتالیا بود که ساعت ۱۲ در ۱۵ مایلی بوشهر هدف موشک قرار گرفت با اصابت موشک به این کشتی ۲۵۰ هزار تنی یکی از مخزن های کشتی سوراخ و نفت آن به دریا ریخت. بر اساس این گزارش آتش سوزی در هر دو کشتی مهار شده و یک یدک کش نیز برای کمک رسانی به کشتی های آسیب دیده به منطقه اعزام شده است.(۱)

برگزاری نشست آتی سران کشورهای پایداری در لیبی

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد چهار کشور سوریه، الجزایر، لیبی و یمن جنوبی به زودی کنفرانسی را در سطح سران خواهند داشت.

این تصمیم پس از مذاکراتی که به مدت دو روز بین هیئت های دولتی و حزبی ۴ کشور مذکور در دمشق انجام شد اتخاذ گردید. سوریه، الجزایر، لیبی و یمن جنوبی که تشکیل دهنده جبهه پایداری هستند با معاهده صلح و اسرائیل مخالف می باشند. سرهنگ قذافی در مصاحبه با روزنامه لبنانی السفیر گفت هدف از این گردهمایی بررسی طرحی برای وحدت این کشورها است. به گفته قذافی این اجلاس ۲۸ مارس (۸ فروردین) در لیبی برگزار می شود.(۲)

منابع:

۱. جمهوری اسلامی، ۵ فروردین ۶۴، ص ۲
۲. جمهوری اسلامی، ۵ فروردین ۶۴، ص ۳

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.