حمله اخیر ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در آکادمی نظامی این کشور در «وست پوینت» ایالت نیویورک، اقدام نظامی تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را بی‌سابقه خواند.

کد خبر : 1446644
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1403 - 6:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در آکادمی نظامی این کشور در «وست پوینت» ایالت نیویورک، اقدام نظامی تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را بی‌سابقه خواند.

وی از نقش نیروهای نظامی آمریکا در مقابله باحملات پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی تقدیر کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد: «به لطف نیروهای مسلح ایالات متحده، ما کاری را انجام می‌دهیم که فقط آمریکا می‌تواند به عنوان تنها ابرقدرت جهان انجام دهد».

بایدن با اذعان به حمایت همه‌جانبه از اسرائیل در مقابله با حمله تنبیهی ایران، گفت: «در مواجهه با حمله بی‌سابقه اخیر ایران، ما شرکا و حتی کشورهای عرب را گرد هم آوردیم تا این حمله مداوم را دفع کنیم».

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که «اریک کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) فرماندهی عملیات مقابله با حمله ایران را برعهده داشت و به‌طور مستقیم با وی در تماس بود.

وی گفت که ما با حمله‌ای مقابله کردیم که می‌توانست یک حمله ویرانگر باشد و سپس اقدام‌ها برای کاهش تنش را انجام دادیم.

بایدن در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم آمریکا برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه تأکید کرد.

وی به «تلاش شبانه‌روزی سربازان آمریکا برای حمایت از اوکراین در تلاش برای دفع تهاجم دو ساله روسیه» اشاره کرد ولی در عین حال، تعهد خود را برای دور نگه داشتن نظامیان کشورش از خط مقدم جنگ در اوکراین تکرار کرد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.