حضور رئیس‌جمهور در نشست مجازی سران جنبش عدم تعهد

سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور در نشست امروز سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

کد خبر : 115766
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 6:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، سیدعباس موسوی در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبیین شرایط امروز نظام بین‌الملل گفت: در شرایط امروز کشور و جامعه بین‌الملل در سطوح مختلف در کشور ما رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و معاونان ایشان دیپلماسی را در سطح بالا پیش برده‌اند. امروز نیز رییس‌جمهور بصورت ویدئو کنفرانس در نشست سران جنبش عدم تعهد شرکت خواهد کرد و دکتر ظریف نیز در این مدت ۲۲ تماس تلفنی با همتایان خود و مقام‌های بین‌الملل داشتند و موضوع افغانستان نیز از سوی دستیار ویژه ایشان پیگیری شده است.

آمریکا سابقه‌ای تاریک در عمل به تعهدات خود دارد

وی ادامه داد: به سالگرد خروج آمریکا از برجام هم نزدیک می‌شویم که این توافق چندجانبه و قطعنامه سازمان ملل را زیر پا گذاشتند. آمریکا سابقه‌ای تاریک در عمل به تعهدات خود دارد و نشان دادند اعتقادی به حاکمیت قانون در نظام بین‌الملل ندارند. لیست بلندی از عدم اجرای تعهدات از سوی ایالات متحده وجود دارد که همه اطلاع دارند. لازم به توضیح است که این رویکرد واشنگتن خطرناک است و نظم بین‌الملل را بهم خواهد زد. اخیرا هم شاهد بودیم با شیوع کرونا، این رژیم سازمان جهانی بهداشت را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرد.

مرجع تشخیص مسائل امنیتی وزارت اطلاعات است

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص جذب‌های وزارت امور خارجه در پایان دوره وزارت محمدجواد ظریف و شبهات آن گفت: وزارت خارجه از معدود وزارت خانه‌هایی است که اساسنامه دارد. بند ۲۰ این اساسنامه به وزیر اجازه می‌دهد افراد را با توجه به شرایط ویژه به استخدام این وزارت خانه دربیاورد و تا الان تنها ۴ نفر با سطح دکترا و تجربه بالا جذب شده‌اند و ۵ نفر نیز معرفی شده‌اند که روند بررسی سوابق آنها در حال طی شدن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص مطلب منتشر شده در یک روزنامه مبنی بر جاسوس بودن سفیر آلمان در تهران گفت: مرجع تشخیص مسائل امنیتی وزارت اطلاعات است و یک رسانه نمی‌تواند کسی را به چیزی متصل کند.

با سایر شرکا در مورد با لغو تحریم تسلیحاتی ایران در ارتباط هستیم

وی در خصوص تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: ما در این خصوص اعلام موضع کردیم. برجام دستاوردهای گسترده‌ای داشته و لغو تحریم تسلیحاتی هم یکی از این دستاوردها است. آمریکا سعی کرد با خروج خود دستاوردها را از بین ببرد. از لحاظ اقتصادی توانستیم با مقاومت تلاش آمریکا را خنثی کنیم. کار امروز هم مبنا ندارد چراکه واشنگتن دیگر عضو برجام نیست و ما با سایر شرکا در این رابطه در ارتباط هستیم.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.