حدود ۷ هزار نفر در انقلاب اسلامی شهید شدند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: براساس آمارهای ثبت شده؛ در مجموع ۶ هزار و ۶۶۳ نفر در حوادث دوران انقلاب به درجه رفیع شهات نائل شدند.

کد خبر : 61875
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 8:54

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، مهدی ایزدی گفت : این آمار شهدای انقلاب، مربوط به حوادث آن زمان تا قبل از جنگ تحمیلی است و خانواده های این شهدا از بنیادشهید خدمات مختلفی را دریافت می کنند.

 

 

وی اظهار داشت: همچنین از مجموع این شهدا، تعداد ۲ هزار و ۴۹۱ نفر متاهل و چهار هزار و ۱۷۲ نفر مجرد بودند که در حوادث آن زمان به شهادت رسیدند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید اضافه کرد: از مجموع شهدای دوران انقلاب، همچنین ۶ هزار و ۲۶۷ نفر مرد و ۳۹۶ نفر زن بودند.

 

 

وی تصریح کرد: آمار شهدای انقلاب از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به عنوان شهدای انقلاب هستند و بسیاری از این شهدا، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب به شهادت رسیده اند دیگر بازمانده ای برای تشکیل پرونده در بنیادشهید را نداشتند یا شاید هم بازماندگان آنان فوت کرده اند.

 

 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید ادامه داد: تعداد شهدای دوران انقلاب که تحت پوشش بنیادشهید هستند؛ بازماندگان این شهدا از خدمات بنیادشهید بهره مند هستند.

 

 

 

براساس آمار بنیادشهید، در دوران دفاع مقدس نیز؛ جانبازان زیر ۲۵ درصد ۳۳۱ هزار و ۵۵۵ تن، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ۲۳۳ هزار و ۲۶۷ تن، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار و ۴۸۱ و جانبازان بالای ۷۰ درصد حدود ۹ هزار و ۶۸۸ است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند. همچنین در مجموع حدود ۲۳۰ هزار شهید به ویژه در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.