حتی یک خصوصی‌سازی موفق هم نداشتیم

یک نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: راه اداره‌ کشور این نیست که هر چه داریم بفروشیم! تجربه خصوصی‌سازی هیچ زمانی خوب نبوده است. تا به امروز حتی یک نمونه سراغ نداریم که شرکتی با خصوصی‌سازی افزایش تولید داشته باشد اما بسیار مواجه شدیم با خصوصی‌سازی‌هایی که در نهایت دارایی‌های شرکت به حراج گذاشته شده است.

کد خبر : 395964
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 6:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، سهیلا جلودارزاده بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر دانشگاه علمی و کاربردی خانه کارگر گفت: امام خمینی فرمودند زنان باید در مقدرات اساسی مملکت شرکت کنند. امام به زنان قوت قلب دادند تا بتوانند حقوق اسلامی خود را بگیرند. ما البته دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشتیم که متأسفانه دستاوردهای ما برای پیاده کردن فرمان امام امروز کمرنگ شده است.

وی به وضعیتِ اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: امروز هر چه کار می‌کنیم دخل و خرج‌مان به هم نمی‌خورد. هر چه برای افزایش حقوق کارگران چانه‌زنی می‌کنیم، در نهایت آنچه بر حقوق اضافه می‌شود نمی‌تواند نیازهای اساسی کارگران را تأمین کند. چرا باید به جایی برسیم که افراد نتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند؟ تصمیم‌گیری در خصوص این مسائل، همان مقدرات اساسی است که امام فرمودند زنان باید در آن شرکت کنند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: آیا نمی‌شد مملکت را بهتر اداره کرد؟ ما تجربه کشورداری خوب را در دوران دولت خاتمی را داشتیم. مگر مردم چه می‌خواهند؟ اینکه مثلا زنان می‌گویند می‌خواهیم بدون اجازه کسی امکان خروج از کشور داشته باشیم، خواسته زیادی است؟

جلودارزاده با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه تصریح کرد: اگر برای سرزمین خود دلسوزی نکنیم و در مقدرات اساسی مملکت وارد نشویم، سرزمین خود را از دست می‌دهیم. سرزمین ما سرمایه بسیاری از نفت و گاز دارد و کشوری که این سرمایه‌های عظیم را دارد، نباید به این حال و روز بیفتد.

وی با اشاره به تصمیم سران قوا برای اجرای سیاست مولدسازی خاطرنشان کرد: راه اداره کشور این نیست که هر چه داریم بفروشیم! تجربه خصوصی‌سازی هیچ زمانی خوب نبوده است. تا به امروز حتی یک نمونه سراغ نداریم که شرکتی با خصوصی‌سازی افزایش تولید داشته باشد اما بسیار مواجه شدیم با خصوصی‌سازی‌هایی که در نهایت دارایی‌های شرکت به حراج گذاشته شده است.

این فعال کارگری افزود: افراد کارخانه می‌خریدند تا بتوانند مواد اولیه وارد کنند یا کارخانه می‌خریدند تا اموال آن را بفروشند و سود خود را ببرند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.