جومپا لاهیری برنده‌ی جایزه‌ قلم مالامود شد

جومپا لاهیری، نویسنده‌ هندی‌تبار، برنده‌ی جایزه‌ی قلم مالامود از سوی بنیاد فاکنر در سال ۲۰۱۷ میلادی شد

کد خبر : 19484
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1396 - 11:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایبنا،جایزه‌ قلم مالامود به منظور تجلیل از دستاوردهای جومپا لاهیری در زمینه‌ی داستان کوتاه قرار است در مراسمی در تاریخ ‌هشت دسامبر در کتابخانه شکسپیر واشنگتن به او اهداء شود.

 

Image result for ‫جومپا لاهیری‬‎

به نوشته تارنمای بنیاد فاکنر، جایزه قلم مالامود برای دستاودهایی که نویسندگان در زمینه‌ داستان کوتاه داشته‌اند اهداء می‌‌شود.

این جایزه را خانواده برنارد مالامود، نویسنده آمریکایی، در دهه هشتاد میلادی برای گرامیداشت یاد او بنیان گذاشته‌اند و تاکنون به نویسندگانی چون جان آپدایک، جویس کرول اوتس و جورج ساندرز اهداء شده است.
برنارد مالامود از نویسندگان آمریکایی بود که دستاوردهای زیادی خصوصاً در زمینه نگارش داستان کوتاه داشت. او سال ۱۹۸۶ درگذشت. چندین اثر از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است. «کفش‌های خدمتکار» از جمله مجموعه‌داستان‌هایی است که از او با ترجمه‌ی محمدمهدی حقیقت از سوی نشر افق به فارسی منتشر شده است.

از لاهیری نیز چندین اثر که معروف‌ترین آن‌ها داستان‌های کوتاه است تاکنون منتشر شده و بسیاری از آن‌ها نیز به فارسی ترجمه شده‌اند و مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
«مترجم دردها»، «خاک غریب»، «همنام» و «زمین پست» از جمله‌ی این آثار است که با ترجمه‌های مژده دقیقی و محمدمهدی حقیقت به فارسی ترجمه شده‌اند.

جومپا لاهیری سه سال پیش تصمیم گرفت زبان ایتالیایی را به دلیل علاقه‌اش به این زبان یاد بگیرد و دو سال پیش نیز اثری با عنوان «به عبارت دیگر» منتشر کرد که حس و حال خود را درباره‌ی یادگیری یک زبان خارجی روایت کرده بود.

«به عبارت دیگر» را به زبان ایتالیایی نوشته است. لاهیری امسال نیز از انتشار کتابی با عنوان «پوشاندن لباس بر کتاب‌ها» خبر داده بود که کتابی‌ است در زمینه‌ی جلدآرایی و سلیقه‌هایی که ناشران در این زمینه به کار می‌برند.

این نویسنده هندی‌تبار سال ۱۹۶۷ در لندن متولد شده تاکنون توانسته جوایز ادبی متعددی را به دست آورد. جایزه «قلم همینگوی»، جایزه‌ داستان کوتاه فرانک اوکانر از جمله‌ آن‌ها بوده است.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.