جنون در اروپا: قتل دو نفر و توقف بازی بلژیک-سوئد

بازی بلژیک و سوئد، در مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ پس از کشته شدن دو نفر با پیراهن فوتبال در بروکسل متوقف شد.

کد خبر : 954830
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 21:04

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دوشنبه شب و پیش از دیدار بلژیک مقابل سوئد در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴، دو نفر در بروکسل و در حالی که پیراهن فوتبال به تن داشتند، کشته شدند.

گمان می‌رود قربانیان سوئدی بودند. اگر چه مشخص نیست که آیا آنها قصد حضور در این مسابقه را داشتند یا خیر.

این بازی در نیمه اول با نتیجه یک یک مساوی به پایان رسید و دقایقی پس از سوت پایان نیمه اول، اعلام شد که این بازی به دلیل کشته شدن دو نفر در بروکسل به تعویق افتاده است.

گفته می‌شود هنوز تعویق بازی توسط مقامات اعلام نشده بود و برای این تصمیم مردد بودند اما بازیکنان از رفتن به زمین خودداری کردند و مسئولان مجبور به توقف بازی شدند.

به هواداران گفته شده به دلایل امنیتی در ورزشگاه بمانند و خارج نشوند.

1940907

مارتین فردمن، رئیس امنیت اتحادیه فوتبال سوئد، نیم ساعت پس از شروع بازی، گفته بود: «ما اطلاعاتی در مورد نوعی حمله تروریستی به دست آورده‌ایم. ما را به جلسه‌ای با پلیس بلژیک و سازمان دهندگان بازی فراخوانده‌اند. الان در شرایطی هستیم که نمی‌دانیم بازی تمام می‌شود یا نه. در حال حاضر ما در داخل زمین امن و امان هستیم.»

در بین دو نیمه استفان پترسون، فردریک راینفلد، استفان دژمیر و هاکان شوستراند از اتحادیه فوتبال سوئد جلسه بحرانی برگزار کردند و بازیکنان پس از آن تصمیم گرفتند پس از نیمه اول به بازی ادامه ندهند.

1940901

یان اندرسون، کاپیتان تیم ملی سوئد گفت: «وقتی اینطور است نمی‌توانیم فوتبال بازی کنیم. ما و بلژیک کاملا توافق کردیم که بازی نکنیم. من در بین دو نیمه متوجه این موضوع شدم و البته تصمیم همه بازیکنان و مدیران این است که ما نمی‌توانیم بازی را انجام دهیم. وضعیت ناراحت‌کننده‌ای است.»

پس از تعویق بازی اطلاعیه‌ای با این مضمون در ورزشگاه خطاب به تماشاگران پخش شد: «در جای خود بمانید. طبق گفته پلیس بلژیک در حال حاضر این امن‌ترین جایی است که می‌توانید باشید. ما رویدادها را دنبال می‌کنیم و بعد از اطلاعات بیشتر همه چیز را به شما اطلاع می‌دهیم.»

 


برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.