جنایتکاران در بوسنی روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اند/ کشورهای معترض‌ به مسئله موشکی ایران، در منطقه چه می‌خواهند

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به جنایات پیش آمده در بوسنی، گفت: اینها روی جنایتکاران تاریخ را سفید کردند، در این دو دهه هدف اصلیشان تجزیه و تضعیف جهان اسلام بر اساس تئوری هانتینگتون بود.

کد خبر : 73283
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 13:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مشهد با بیان اینکه وجود نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یک نعمت است و دانشجوها از مسئولان انتظار پاسخگویی در مورد مسائل بین‌الملل را دارند، اظهار داشت: فروپاشی شوروی سابق بساط دو قطبی را به هم ریخت، بنابراین دنیا در حال تحول است.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۱ میلادی، بوش پدر گفت دنیا یک قطب و ابرقدرت دارد و آن هم ما هستیم، سپس مسئله دهکده جهانی مطرح شد و گفتند، دنیا یک کدخدا می‌خواهد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری متذکر شد: کسی مانند هانتینگتون جنگ تمدن‌ها را مطرح کرد و گفت، غربی‌ها بالاخره با دو تمدن اسلام و کنفوسیوس روبه‌رو می‌شوند، فوکویاما هم کتابی به‌نام پایان تاریخ نوشت و اظهار کرد، آخر دنیا لیبرال دموکراسی بوده، این وضعیت دنیای امروز است.

ولایتی با اشاره به انفجار برج‌های دوقلو و آغاز حمله به افغانستان و عراق، افزود: این جنگ‌ها تا امروز ادامه داشته و اگر بخواهیم اتفاقاتی که پس از فروپاشی شوروی افتاده را جمع‌بندی کنیم، اینها در حال طراحی‌هایی بودند که انفجار برج‌های دوقلو آغاز اجرای این طرح‌ها بود و بعد از آن، تمام جنگ‌ها متوجه کشورهای اسلامی بود.

وی با اشاره به جنایات پیش آمده در بوسنی، خاطرنشان کرد: اینها روی جنایتکاران تاریخ را سفید کردند، در این دو دهه هدف اصلیشان، تجزیه و تضعیف جهان اسلام بر اساس تئوری هانتینگتون بود.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: بیشتر القائات در مورد چرایی حضور ایران در منطقه از سوی بیگانگان است، انگلیسی‌ها به سازمان ملل قطع‌نامه می‌دهند که ایران در یمن دخالت می‌کند و فرانسوی‌ها به مسئله موشکی ایران معترض‌اند، عده‌ای برجام را تنها با مکمل‌هایش تایید می‌کنند و عده‌ای هم می‌گویند، باید توافقی به‌صورت جدا برای حضور در منطقه و مسئله موشکی ایران صورت گیرد، در حالی که هیچ‌کس از آنها نمی‌پرسد، خودشان در منطقه چه می‌خواهند.

ولایتی کشورهایی مانند عربستان سعودی و حاشیه خلیج فارس را زنجیره وابستگی نامید و گفت: عربستان خودش در زمان جنگ ایران و عراق بیشترین تامین کننده مالی صدام بود، چطور است که حضور منطقه‌ای آنها حلال بود و به ایران که می‌رسد، می‌شود، تحریم.

وی اظهار کرد: هر کشوری کوچک یا بزرگ که اهداف استراتژیک یا غیراستراتژیک دارد، در دنیای امروز به دنبال این است که در جهان در حال تحول، جایگاهش را پیدا کند و بزرگ‌ترین هدف در این راستا، جهان اسلام است، اقتدار جهان اسلام هم ایران است و هر کشوری که به ایران نزدیک باشد یا فرمول ایران را عملی کند به آن هم تعرض می‌شود.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه در جهان عرب، هرجا کسی مقاومتی کند جلویش می‌ایستند، اضافه کرد: جرم یمنی‌ها این است که نمی‌خواهند مزدور آمریکایی‌ها حاکمشان باشند، مردم یمن و سوریه می‌خواهند خودشان باشند و به همین جرم، بدترین قحطی ناشی از محاصره در یمن اتفاق افتاده و سوریه هفت سال در جنگ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور از روی نادانی یا از قصد می‌گویند، ما در منطقه چه می‌خواهیم و در خارج هم انگلیس، آمریکا و فرانسه می‌گویند، ایران در منطقه چه می‌خواهد، این حرف را هم دوستان و هم دشمنان ما می‌زنند.

ولایتی ادامه داد: کلامی از امیرالمؤمنین (ع) است که می‌گوید، “مردم ذلیل نشدند، مگر اینکه در خانه نشستند تا دشمن به سراغش بیاید”، این همان تفاوت میان پیشگیری با درمان است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به خسارت‌های ایران در جنگ تحمیلی، یادآوری کرد: ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت جنگی بود که ناخواسته به ما تحمیل شد، به‌علاوه بیش از ۲۰۰ هزار شهید و چند ۱۰ هزار آزاده و اسیر و مجروح.

وی ابوبکر بغدادی را یک صدام الحسین جدید دانست و بیان کرد: ابوبکر بغدادی یک بعثی سابق بود، اگر کمک ما به عراقی‌ها نبود، این کشور به‌ دست داعش می‌افتاد، اگر ما فقط تفکر ملی و احساس وظیفه نسبت به حراست از مرزها را داشتیم، باید این‌ کار را انجام می‌دادیم، چه رسد الان که داعیه‌دار اسلام و پرچم‌دار بیداری اسلامی هستیم.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.