جناحی فکر نکند با حرف زدن علیه دولت محبوب می‌شود

رئیس‌جمهور تاکید کرد: از کاخ سفید از طرق مختلف می‌گویند که بیایید مذاکره کنیم، هر دوهفته یک پیام جدید می‌آید بیایید فلان جا مذاکره کنیم، قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیامت را ببینیم، یا دشمنی‌تان را؟

کد خبر : 84818
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 6:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، حجت‌الاسلام حسن روحانی در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی عنوان کرد: زمان جنگ روزهای سختی بود یک روزهایی پیش آمد هر روز به مجلس می‌رفتیم یک عزیزی را از دست می‌دادیم، نماینده‌ای در خانه شهید می‌شد یا یک عده در حزب شهید می‌شد. در مجلس می‌نشستیم هر چند روز یک بار می‌دیدم جای عزیزی دسته گل می‌آمد.

قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟

وی افزود: ملت ما در برابر فشار یک گروه و حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان نمی‌دانند چه می‌گویند و چه می‌کنند چه باید کند؟ مردم خودشان هم نمی‌دانند این‌ها چه می‌کنند؟ این‌ها فقط با جمهوری اسلامی ایران در نیفتاده‌اند بگو با کی در نیافتاده‌اند؟ با دوستان و هم‌پیمانان خود هم در افتاده‌اند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: از طرق مختلف می‌گویند که بیایید مذاکره کنیم، هر دوهفته یک پیام جدید می‌آید  بیایید فلان جا مذاکره کنیم، قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیامت را ببینیم، یا دشمنی‌تان را؟ اگر شما دوستدار ملت ایران هستید چرا می‌خواهید در زندگی ملت ایران فشار به وجود بیاورید؟ ما تسلیم کاخ سفید نخواهیم شد.

امروز، روز انتقام و رقابت نیست

وی با اشاره به اینکه دولت امروز در صف مقدم است، گفت: امروز جنگ؛ جنگ اقتصادی است، جنگ روانی و تبلیغاتی است؛ دولت در صف مقدم این جنگ است؛ اولا از همه می‌خواهم همه احزاب، گروه‌ها، جریان‌ها، ارگان‌ها و قوا امروز نه روز گله است، نه روز رقابت است و نه روز انتقام است، امروز ما همه در یک میدان هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ممکن است اختلاف سلیقه‌ای وجود داشته باشد، حالا ممکن است بین سپاه و ارتش اختلاف باشد باید خط بگیریم. در زمان جنگ وقتی تصویب می‌کردیم عملیات شروع شود، اگر سپاه و ارتش اختلاف داشتند با وجود این که سپاه عملیات را در دست می‌گرفت ارتش نمی‌گفت چون مخالفم کنار می‌کشم، تمام قد می‌ایستاد هواپیما، سیستم پدافندی، ترابری، نیروی پشتیبانی و امکانات می‌داد. اختلاف‌نظر مال قبل از شروع جنگ است امروز باید کنار هم باشیم.

روحانی یادآور شد: در جریان حضورم در مجلس دوستی به من نامه نوشت که تو این را گفتی آن را گفتی، من در جوابش گفتم؛ همه حرف‌های تو درست، اما حرف‌های من برای زمان صلح بود اگر شرایط ما شرایط صلح بود و اگر دشمن به میدان نیامده بود، اگر آمریکا شمشیر را از غلاف بیرون نیاورده بود، حق با تو بود، اما امروز روز جنگ با دشمن است ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشیم.

اگر بخواهم به راست و چپ جواب دهیم فرصت نمی‌کنیم پاسخ دشمن را بدهیم

وی بیان کرد: امروز مجلس و دولت در کنار هم هستند، امروز دولت و قوه قضائیه در کنار هم هستند، یک بار دیگر بیانات مقام معظم رهبری را در روز ۵ شنبه مرور کنیم؛ ایشان گفتند در روزهای سخت کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند. امروز در کنار هم باشیم همدیگر را یاری کنیم. پشتوانه یکدیگر باشیم دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا بجنگد و از دوطرف حواسش به راست و چپ باشد. نمی‌تواند در سه جبهه بجنگد، والا اگر بخواهم به راست و چپ جواب دهیم دیگر کی فرصت می‌کنیم پاسخ دشمن را بدهیم؟

روحانی خاطرنشان کرد: بله می‌دانم سال دیگر انتخابات است، ما خودمان این کاره هستیم ما سال‌ها در انتخابات بودیم. ۵ دروه در مجلس و چند دوره در انتخابات خبرگان بودم  و می‌دانم یعنی چه، این روز، روز آزمایش بزرگ است، جناحی فکر نکند اگر علیه دولت حرفی بزند محبوب می‌شود.

 

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.