جشنواره فیلم «ادینبورگ» منحل شد

جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ در کشور اسکاتلند به دلیل مشکلات مالی منحل شد و برگزارکنندگان این رویداد سینمایی اعلام ورشستگی کردند.

کد خبر : 142399
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 13:12

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از گاردین، پس از این که مرکز تصویر متحرک (CMI) برگزارکننده جشنواره ادینبورگ خبر داد که تجارت خود را متوقف کرده و اعلام ورشکستگی کرد؛ این جشنواره سینمایی نیز اعلام انحلال کرد.

علاوه بر این جشنواره بین‌المللی، سینمای مشهور «فیلم‌هاوس» ادینبورگ به همراه سینمای خواهرش در شهر «آبردین» نیز تعطیل شده‌اند.

مرکز تصویر متحرک (CMI) که یک موسسه خیریه‌ است در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این موسسه خیریه با افزایش شدید هزینه‌ها به ویژه هزینه‌های انرژی در کنار کاهش تجارت به دلیل تأثیرات مداوم همه گیری و بحران هزینه زندگی مواجه است. ترکیب و مقیاس این چالش‌ها بی‌سابقه است و به این معناست که چاره‌ای جز اقدام فوری وجود نداشت».

این بیانیه همچنین اضافه کرده که طی ۱۲ ماه آینده هزینه‌های انرژی این گروه، ۲۰۰ هزار پوند افزایش می‌یابد، ضمن این که هزینه‌ها به دلیل تورم بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و تعداد مخاطبان ۵۰ درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری است. همچنین پایان یافتن بودجه اضطراری دولتی و تغییر عادات سینمایی عموم مردم با افزایش استفاده از پلتفرم‌های استریم، تأثیرات نامطلوبی را ایجاد کرده است.

مدیران این مرکز به دنبال خریدار برای سینماهای فیلم‌هاوس و علامت تجاری جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ هستند، با این امید که این تعطیلی دائمی نباشد. این در حالی است که ۱۰۲ نفر از ۱۰۷ کارمند این موسسه بیکار شده‌اند.

جشنواره فیلم ادینبورگ در سال ۱۹۴۷ توسط انجمن فیلم ادینبورگ در اسکاتلند تأسیس شد و خود را به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم جهان معرفی کرد که به صورت مداوم برگزار شده است.  این جشنواره در سال ۲۰۰۸، تاریخ برگزاری سنتی خود را در ماه آگوست به ژوئن منتقل کرد و دوره ۲۰۲۰ آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.