جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای متخلفان از قانون حمایت از معلولان

رئیس پلیس راهور ناجا از جریمه ۱۰۰ هزار تومانی رانندگان متخلفی که قانون حمایت از معلولان و نابینایان را رعایت نکنند خبر داد.

کد خبر : 36862
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - 11:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از شبکه خبر، سردار مهری در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولان و نابینایان با بیان اینکه پلیس به دنبال تشدید مجازات متخلفانی که قانون حمایت از معلولان و نابینایان را رعایت نکنند، گفت:‌ هم اکنون متخلفان در این زمینه ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
وی گفت :‌ یکی از تلاش‌هایی که در سال گذشته به تدبیر سردار اشتری فرمانده ناجا انجام شد پیگیری این قانون بوده است پیش از این افراد معلولی که از ویلچر استفاده می‌کردند به منزله عابر پیاده محسوب نمی‌شدند و در تصادفات از آنها آن گونه که باید حمایت نمی‌شد.
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه افراد روشن‌دل، کم‌بینا و دارای عصای سفید کمتر مورد توجه رانندگان بودند، افزود: با پیگیری‌های پلیس، افراد ناتوان و کم‌توان امروز به منزله عابر پیاده محسوب می‌شوند و عصای سفید افراد نابینا حکم تابلوی ایست را دارد و اگر فرد نابینایی عصای سفید خود را به صورت افقی نشان دهند راننده موظف است متوقف شود تا فرد نابینا حرکت کند.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های ناجا این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح و در ۱۸ مرداد به تصویب هیات وزیران رسید، گفت:‌ پلیس به دنبال تشدید جرائم کسانی است که به این مساله توجه نمی‌کنند هم اکنون متخلفان ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
مهری درباره کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، افزود: اگر فردی با شخص ویلچر سواری برخورد کند به منزله عابر پیاده محسوب شده و برابر قوانین و مقررات جاری کشور پس از طی مراحل قضائی به او دیه تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف کلان پلیس راهور ارتقاء فرهنگ ترافیک بوده است، اضافه کرد:‌ این باعث می‌شود که تعداد حوادث رانندگی کاهش پیدا کند و نظم و انضباط بهتری در کشور حاکم شود.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با پلیس راهور تصریح کرد: آموزش همیاران پلیس در ارتقاء فرهنگ رانندگی بسیار موثر بوده است و در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا از پلیس‌ یاران جوان و نوجوان هم استفاده کنیم تا شاهد ارتقاء فرهنگ ترافیک و استفاده بهتر از وسایل نقلیه باشیم.
مهری با بیان اینکه پلیس راهور به دنبال کنترل رفتار رانندگان پر خطر است و دانش‌آموزان می‌توانند در این راه به پلیس کمک بسیار کنند، افزود: فرهنگ‌یاران ترافیک گروه دیگری هستند که متشکل از دبیران و مدیران مدارس خواهند بود و می‌توانند نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ ترافیک داشته باشند.

 

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.