جان بولتون: مخالفان ایران از طریق کردستان عراق مسلح می‌شوند

جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اغتشاشات اخیر در داخل ایران، با اعتراف به مسلح بودن اغتشاشگران، گفت که این افراد از طریق کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند.

کد خبر : 152484
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 12:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، بولتون که به اتخاذ مواضع تند و اظهارات مداخله جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران شهره است در گفت و گو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که مخالفان( اغتشاشگران) ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح شده و این وضعیت نشانگر  این است که دیگر آنها غیر مسلح نیستند.

در حالیکه اقدام‌های این اغتشاشگران باعث ایجاد ناآرامی و آشوب در برخی از نقاط کشور شده، بولتون آشوب‌های آنها را یک “تلاش نظام مند” نه در راستای اعتراض بلکه بکارگیری زور علیه حکومت خواند.

این مقام سابق آمریکا که دوره حضور در دولت ترامپ به دنبال فشارهای گسترده علیه کشورمان و به زعم خود تغییر حکومت در ایران بوده و هست، نشان داد که از هیچ روشی در ذهن خود برای تحقق این هدف در ایران دریغ نمی‌کند. وی ایجاد انشقاق در ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را روشی برای فروپاشی حکومت عنوان کرد.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید از جمله افراد مخالف توافق هسته‌ای بوده و هست که با امضای قدرت‌های جهانی به دست آمد و واشنگتن به صورت یکجانبه از آن خارج شد، وی درمورد مذاکرات احیای برجام نیز مدعی شد که هرگونه مذاکره درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به صورت کامل پرونده‌اش بسته شده تا آمریکا هرگز به این توافق بازنگردد.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد این یک اشتباه بزرگی است که دولت جو بایدن مرتکب شده و در دو سال گذشته سعی در زنده کردن توافق هسته‌ای داشته است.

بولتون همچنین به دولت آمریکا توصیه کرد که به دخالت خود در ناآرامی‌های ایران ادامه دهد و با گروه‌های مخالف خارج نشین فعال در شبکه‌های اجتماعی (که بر اساس گزارش‌ها جزو ارتش سایبری هستند) مشورت کند. وی افزود که آمریکا باید چیزی که آنها (اغتشاشگران) بیشتر احتیاج دارند را در اختیارشان قرار دهد.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.