جام ملت‌های آسیا/ پیروزی پرگل ایران برابر فلسطین در اولین گام

تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر را با برتری پرگل برابر فلسطین پشت سر گذاشت.

کد خبر : 1181865
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 19:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین از ساعت ۲۱ امشب (یکشنبه) در نخستین دیدار از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در گروه C در ورزشگاه آجوکیشن سیتی قطر به مصاف هم رفتند که تیم کشورمان با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. کریم انصاری‌فرد (۲)، شجاع خلیل‌زاده (۱۲)، مهدی قایدی (۳۸) و سردار آزمون (۵۵) گل‌های ایران را زدند و تامر صیام در دقیقه ۶+۴۵ تک گل حریف را به ثمر رساند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۹ دی در دومین مسابقه خود به مصاف هنگ‌کنگ می‌روند و ۳ بهمن در آخرین دیدار مرحله گروهی رودرروی امارات قرار می‌گیرند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده (۴۴- مجید حسینی)، صادق محرمی (۸۱- رامین رضاییان)، احسان حاج‌صفی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۹۰- امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی (۴۶- محمد محبی)، کریم انصاری‌فرد (۴۶- سردار آزمون) و مهدی طارمی.

ترکیب فلسطین: رامی حماده، یاسر حامد (۴۶- محمد صالح)، مصعب البطاط، میشل ترمانینی، کامیلو سالدانا (۴۶- محمد خلیل)، محمد باسم، عدی خروب، تامر صیام (۸۳- سامر زبیرا)، محمود ابو ورده، زید قنبر (دقیقه ۶۵- حسن علاء‌الدین) و شهاب قنبر (دقیقه ۶۵- دباق).

داور: عبدالرحمان ابراهیم الجاسم از قطر

دقیقه ۲:ایران از همان شروع، نبض بازی را در اختیار گرفت و با پاسکاری بازیکنان توپ به کریم انصاری‌فرد رسید و مهاجم کشورمان در صدویکمین بازی‌اش برای تیم ملی توانست دروازه فلسطین را باز کند.

دقیقه ۱۰: مهدی قایدی پشت محوطه جریمه فلسطین اقدام به شوت زنی کرد که توپ این بازیکن از کنار دروازه فلسطین به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱: میشل ترمانینی بازیکن فلسطین با خطا روی سامان قدوس اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد.

دقیقه ۱۲: قدوس از روی ضربه ایستگاهی توپ را به محوطه جریمه فلسطین فرستاد و شجاع خلیل‌زاده موفق شد گل دوم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۱۷: محمدحسین کنعانی‌زادگان با خطا روی بازیکن فلسطین با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۳۸:علیرضا جهانبخش توپ را به در اختیار مهدی قایدی قرار داد و این بازیکن با ضربه فنی به زیبایی دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه ۳۹: کامیلو سالدانا از فلسطین با خطا روی علیرضا جهانبخش از داور قطری کارت زرد گرفت.

دقیقه ۴۲:  تامر صیام سومین بازیکن از فلسطین بود که پس از خطا روی صادق محرمی، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۴۴: سیدمجید حسینی به جای شجاع خلیل‌زاده که مصدوم شد، به زمین رفت.

دقیقه ۶+۴۵: در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده نیمه اول، بازیکنان فلسطین توپی از روی ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه ایران ارسال کردند که تامر صیام با ضربه سر یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

دقیقه ۵۲: زید قنبر با خطایی که روی مهدی طارمی انجام داد، دیگر بازیکن اخطاری این مسابقه نام گرفت.

دقیقه ۵۳: شوت سعید عزت‌اللهی از روی ضربه ایستگاهی راهی به چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه ۵۵: صادق محرمی در جناح راست با پاس خوب سامان قدوس به توپ رسید و آن را به محوطه جریمه فلسطین فرستاد که سردار آزمون از دفع ناقص مدافعان حریف نهایت استفاده را کرد و موفق شد گل چهارم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۴: محمد محبی از روی ارسال زمینی می‌رفت در محوطه جریمه فلسطین صاحب موقعیت شود که مدافع فلسطین توپ را زد ولی وینگر تیم ملی اعتقاد داشت روی او خطای پنالتی شده است.

دقیقه ۷۰: مهدی طارمی در محوطه جریمه فلسطین صاحب موقعیت خوبی شد ولی ضربه او پس از برخورد به دست مدافع فلسطین به کرنر رفت.

دقیقه ۷۴: فلسطینی‌ها به راحتی به محوطه جریمه ایران نفوذ کردند و می‌رفتند برای دومین بار دروازه ایران را باز کنند اما محمدحسین کنعانی‌زادگان دو بار جلوی ضربات فلسطینی‌ها ایستاد تا توپ از منطقه خطر دور شود.

دقیقه ۸۰: محمد خلیل با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۸۷: شوت مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه فلسطین را دروازه‌بان این تیم در دو مرحله گرفت.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.