ثروتمندان تهرانی کمتر چاق هستند و کمتر سکته می کنند

رییس مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم مناطق جنوبی تهران نسبت به مناطق شمالی این منطقه بیشتر در معرض سکته قلبی و مغزی قرار دارند و بر اثر آن فوت می کنند.

کد خبر : 72794
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 8:09

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، فرشاد فرزادفر روز دوشنبه در نخستین مجمع سلامت استان تهران این مطلب را به استناد نتایج پیمایش ملی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در استان تهران بیان کرد.
فرزادفر بدون اشاره به زمان انجام پیمایش انجام شده افزود: مرگ بر اثر فشار خون بالا، مشکلات ریوی و حتی سرطان هم در جنوب تهران بیشتر از شمال تهران است.
وی درباره چاقی و اضافه وزن، وضعیت تهران را تقریبا به اندازه سطح ملی بیان کرد و گفت: چاقی در تهران ٢٢درصد و اضافه وزن ۶٠درصداست.

*ثروتمندان تهرانی کمتر چاق هستند
فرزادفر گفت: نتایج تحقیقات ملی نشان می دهد که ثروتمندان کشور کمتر چاق هستند و این موضوع در تهران هم همین طور است .
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطر نشان کرد که برخی مناطق تهران از میزان شیوع چاقی بالاتری برخوردار است.

** تهرانی ها مستعد دیابت
به گزارش ایرنا فرزادفر در این سخنرانی نامی از مناطق یاد شده به تفکیک نبرد و در عین حال به این نکته اشاره کرد که تهرانیان مستعدتر برای ابتلا به دیابت نسبت به کل کشور هستند.
وی اضافه کرد: دیابت در کشور ١٠ درصد و در تهران ١٣ درصد است که تفاوت زیادی در ابتلا به این بیماری را با توجه به تمرکز جمعیت در تهران نشان می دهد.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.