ثبت جهانی «سبلان» مانع ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های غیرضروری می‌شود

اردبیل – مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ثبت جهانی سبلان مانع ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های غیرضروری در پیرامون کوه شده و دست مدیران رزومه ساز را کوتاه می‌کند.

کد خبر : 55059
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 - 17:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، کریم حاجی‌زاده شامگاه شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به برخی ساخت‌وسازها و پروژه‌های غیرضروری پیرامون کوه سبلان و جنگل فندقلو تصریح کرد: ما نیازمند اعمال طرح‌های حمایتی برای حفاظت از این دو میراث طبیعی هستیم.

وی افزود: متأسفانه برخی مدیران پروژه‌های غیرضروری را با هدف رزومه سازی آغاز کرده‌اند، این در حالی است که اگر دیر بجنبیم جنگل و کوه از دست می‌رود و نمی‌توان برای حفاظت از این دو اثر اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به انجام مطالعات ثبت جهانی کوه سبلان اشاره و تأکید کرد: ثبت جهانی کوه سبلان با هدف حمایت از این اثر طبیعی که در گروه کوه‌های بااهمیت و مورد احترام مردم است، دنبال می‌شود.

حاجی‌زاده افزود: ثبت یک اثر در میراث بشری خود تبلیغی برای آن اثر است و علاوه بر این برنامه‌های حفاظتی و صیانتی با قوت و مطابق قوانین اعمال می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاه تهران در مطالعه ثبت جهانی کوه سبلان افزود: گردشگری اردبیل در دو نقطه طبیعت و تاریخ متمرکز بوده و می‌بایست برای توسعه گردشگری نیز به این دو محور و حفاظت از مواریث آن توجه ویژه داشت.

 


 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.