ثبت تصویر تلخ در منطقه یورو/بهبود اقتصادی ژاپن در راه است؟

یک نظرسنجی نشان داد که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در سه ماهه سوم منقبض خواهد شد و به این زودی‌ها به رشد باز نخواهد گشت، اگرچه که رکود در فعالیت تجاری این بلوک در ماه سپتامبر اندکی کاهش یابد.

کد خبر : 906700
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 6:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید ترکیبی منطقه یورو S&P Global در سپتامبر از پایین‌ترین سطح ۳۳ ماهه آگوست ۴۶.۷ به ۴۷.۱ افزایش یافت اما در نظرسنجی رویترز برای کاهش جزئی به ۴۶.۵ از انتظارات پیشی گرفت.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ گفت: اعداد شاخص مدیران خرید در منطقه یورو تصویری تلخ را ترسیم می‌کند. وی افزود که بر این باور است که اقتصاد در این سه ماهه ۰.۴ درصد منقبض خواهد شد.

شاخص قیمت‌های تولید مرکب از ۵۳.۳ به ۵۲.۲ کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از اوایل سال ۲۰۲۱ است. این کاهش احتمالاً مورد استقبال سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا قرار خواهد گرفت که هفته گذشته نرخ بهره اصلی خود را در مقابله با تورم به رکورد ۴ درصد رساندند. شاخص مدیران خرید خدمات از ۴۷.۹ به ۴۸.۴ افزایش یافت اما نظرسنجی رویترز ۴۷.۷ را پیش‌بینی کرده بود.

طبق گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید تولیدی از اواسط سال ۲۰۲۲ زیر ۵۰ بوده است و آخرین شاخص از ۴۳.۵ به ۴۳.۴ کاهش یافته است که انتظارات را در نظرسنجی رویترز برای افزایش به ۴۴ برآورده نمی‌کند.

رئیس بانک ژاپن اظهار کرد که در صورت نیاز اقدامات تسهیل‌کننده بیشتری را برای بهبود اقتصادی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن طی کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که بانک مرکزی در صورت لزوم از اتخاذ تدابیر تسهیل‌کننده اضافی دریغ نخواهد کرد فرآیند تصمیم‌گیری سیاست که شامل بررسی دقیق داده‌های جدید سیاست پولی در هر جلسه است، بدون تغییر باقی می‌ماند.

رئیس کل بانک مرکزی ژاپن بیان کرد که چندین شاخص حاکی از آن است که اقتصاد ژاپن در حال بهبود متوسط است اما خاطرنشان کرد که کاهش نرخ تورم کمتر از آنچه در دورنمای ماه جولای پیش‌بینی می‌شد، مشهود بوده است.

علاوه بر این، اوئدا گفت که بانک مرکزی می‌تواند پایان دادن به کنترل منحنی بازده و تعدیل سیاست نرخ بهره منفی را در زمانی که هدف تورم دو درصد در دسترس است، در نظر بگیرد.

سیاست‌گذاران تصمیم گرفتند نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارند و در جلسه سپتامبر آن را روی منفی ۰.۱ درصد نگه دارند.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.