تکواندو در بازی‌های آسیایی به مشکل خواهد خورد

عضو سابق تیم ملی تکواندو گفت: قول می‌دهم با این روال تکواندو در بازی‌های آسیایی به مشکل خواهد خورد.

کد خبر : 58465
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 - 7:59

خبرگزاری فارس: با این روال تکواندو در بازی‌های آسیایی به مشکل خواهد خورد/ بی ‌باک تنها است و باید کمکش کنیم

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، یوسف کرمی در پاسخ به این سؤال که شرایط تیم یاسین پیشرو در لیگ برتر تکواندو چطور است، اظهار داشت: خدا را شکر تیم ما با توجه به اینکه دو تا سه بازیکن جوان در ترکیب خود دارد در شرایط خوبی قرار دارد. تیم ما بودجه آنچنان زیادی ندارد و با جوانان در لیگ برتر فعالیت می‌کند، اما این تیم جوان نیاز به زمان دارد. بازیکنان با تجربه در لیگ برتر را تیم‌های دیگر جذب کرده‌اند و ما با توجه به شرایطی که داریم ناچار شدیم با جوان‌ها در لیگ برتر حضور داشته باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: به خاطر بودجه‌ای که تیم ما دارد بازیکنان با تجربه ما از تیم رفته‌اند و ما در هر وزن تنها یک تکواندوکار را در اختیار داریم.اگر در طول مسابقات یکی از بازیکنان ما مصدوم شود هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و در واقع بازیکن جایگزین نداریم. به هر حال خوشحالم از اینکه بچه‌ها با غیرت بازی می‌کنند و تعصب دارند. این برای ما خیلی مهم است.

کرمی در پاسخ به این سؤال که آیا فشردگی لیگ باعث فرسایشی بازیکنان و تیم نمی‌شود، گفت: دور رفت شرایط لیگ خیلی بد بود ما در یک هفته سه بازی انجام می‌دادیم و این برای تیمی مثل ما که بازیکنان جوان دارد خیلی سخت است و روی بازیکنان فشار وارد می‌شود. به دلیل فاشرهای زیادی که روی بازیکنان جوانان ما بود در چند بازی ما نتوانستیم با ترکیب ۸ نفر بازی کنیم. به هر حال اینطور باید بگویم که در دور رفت برنامه‌ریزی دقیق و با حساب و کتاب انجام نشده بود. دور برگشت یک مقدار شرایط برگزاری بهتر شده است. به اعتقاد من دلیلی ندارد که برگزاری مسابقات لیگ به این اندازه فشرده باشد و سعی بر این باشد که مسابقات لیگ در طول سه ماه تمام شود. اگر بتوانیم مسابقات را از این شرایط خارج کنیم لیگ ما فرسایشی نمی‌شود.

عضو نماینده کمیسیون ورزشکاران در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک که اخیرا برگزار شد، اظهار داشت: به هر حال انتخابات هیأت اجرایی و نایب رئیسی خیلی خوب بود و رقابت کاندیدها در این دو بخش بسیار نزدیک بهم بود و از پیش تعیین نشده بود. نفرات منتخب هیأت اجرایی رأی بالایی آوردند و این نشان می‌دهد که نفرات منتخب در ورزش شناخته شده هستند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد انتخاب رئیس کمیته ملی المپیک چیست، گفت: در مورد صالحی امیری باید چهار سال دیگر صحبت کنیم چون او کارنامه ورزشی نداشته است. ما باید پس از پایان چهار سال در مورد او اظهارنظر کنیم امیدوارم که در چهار سال آینده به نیکی از او یاد کنیم.

کرمی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما با توجه به نتایج ضعیفی که تیم ملی تکواندو کسب کرده آیا کادر فنی نیاز به تغییر دارد یا خیر، عنوان کرد: به نظرم باید کادر فنی تقویت شود. اگر تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه نمی‌گرفت می‌گفتیم کادر فنی باید عوض شود، اما سطح فنی مسابقات گرندپری با قهرمانی آسیا متفاوت است؛ هر بازی در این مسابقات حکم فینال را دارد. شرایط رقابت در این رویداد واقعاً سخت است. هر کسی جای کادر فنی بیاید روال همین است؛ چرا که حریفان قرا نیست عوض شوند ما باید مجموعه کادر فنی را تقویت کنیم و با عوض کردن سرمربی کاری پیش نمی‌رود. اعضا شورای فنی باید جمع شوند و مشکل را حل کنند. آنهایی که مدعی هستند باید کادر فنی تغییر کند و یک گروه دیگر انتخاب شوند باید به این نکته دقت کنند که قرار نیست حریفان ما هم عوض شوند؛ مشکل جای دیگر است و باید آن را حل کنیم. من به شما قول می‌دهم با این روال در بازی‌های آسیایی به مشکل خواهیم خورد. کره‌ای‌ها در اوزان ۵۸، ۶۸، مثبت ۸۰ کیلوگرم در این مسابقات مدال طلا کسب کردند، آنها حتی در منهای ۸۰ کیلوگرم هم فینالیست شدند این برای ما زنگ خطر است. ما در بازی‌های آسیایی اندونزی کار سختی را پیش‌رو داریم.

کاپتیان سابق تیم ملی، افزود: اینکه کادر فنی را تغییر دهیم و یک نفر به عنوان سرمربی انتخاب شود و برای خودرزومه‌ای درست کنیم هیچ اتفاق خوبی رخ نمی‌دهد. با تغییرات چیزی درست نمی‌شود باید یک کارگروه تشکیل دهیم و بنشینیم مشکل تیم ملی را حل کنیم.

دارنده مدال برنز المپیک در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخی‌ها در مجموعه تکواندو به دنبال برکناری سرمربی تیم ملی هستند تا یک گروه دیگر را جایگزین کنند، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: بله، این جو فعلاً حاکم است. فکر نمی‌کنم کارها به این راحتی درست شود ما باید به بی‌باک کمک کنیم. من هیچ وقت تا به امروز ندیده بودم که سرمربی تیم ملی انقدر تنها باشد. گویا برخی‌ها دوست ندارند بی‌باک باشد نمی‌دانم چرا او را اذیت می‌کنند. اگر بی‌باک برود آیا کسی قول می‌دهد در بازی‌های آسیایی تیم ملی طلا کسب کند؟ اگر کسی چنین قولی را می‌دهد ما آن را حمایت می‌کنیم تا به جای بی‌باک فعالیتش را آغاز کند، اما این را باید بدانیم که قول چنین کاری واقعاً دشوار است.

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.