تکرار سیاست بانکی آمریکا/ ثبت دومین رکورد تولید در روسیه

فدرال رزرو برای دومین بار نرخ کلیدی خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه داشت.

کد خبر : 993266
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 7:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات‌متحده آمریکا (FOMC) در بیانیه‌ای فاش کرد که بین اعضا برای حفظ نرخ کلیدی بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد توافق مشاهده می‌شود، این دومین بار متوالی است که بانک چنین اقدامی را مدنظر دارد.

پیش از این فدرال رزرو این مورد را به اشتراک گذاشت که فعالیت اقتصادی در ایالات‌متحده در سه ماهه سوم با سرعت زیاد رشد کرده است.

این بیانیه همچنین تاکید کرد: اگرچه افزایش‌های شغلی محدود است اما همچنان با نرخ بیکاری در سطوح پایین و تورم بالا قدرتمند باقی مانده است.

علاوه بر این، بانک مرکزی آمریکا خاطرنشان کرد: با بررسی اطلاعات مختلف اقتصادی که در اختیار دارد، به ارزیابی اینکه آیا سیاست‌های پولی بیشتر در آینده می‌تواند ضروری باشد یا خیر، می‌پردازد.

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت در تولید روسیه در ماه اکتبر با افزایش سفارشات جدید با سریع‌ترین سرعت خود در بیش از ۱۲ و نیم سال گذشته رشد کرد، در حالی که فشار بر شرکت‌ها برای افزایش ظرفیت تولید ادامه داشت.

شاخص مدیران خرید جهانی برای بخش تولید از ۵۴.۵ در سپتامبر به ۵۳.۸ در اکتبر کاهش یافت، اما بالای ۵۰ باقی ماند که انبساط را از انقباض جدا می کند. این دومین رکورد از ژانویه ۲۰۱۷ بود.

اس‌اندپی گلوبال در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش شدید سفارشات جدید در تولیدکنندگان روسی در ماه اکتبر کمک به رشد کلی  بود. سرعت افزایش فروش جدید برای سومین ماه متوالی به بالاترین حد خود از مارس ۲۰۱۱ رسیده است.

مسکو در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش تولید است. اس‌اندپی گلوبال عنوان کرد: «افزایش کل فروش به دلیل افزایش تقاضای داخلی بود، زیرا سفارش‌های صادراتی جدید تنها به صورت جزئی و با کمترین سرعت در توالی رشد سه ماهه فعلی افزایش یافتند».

طبق گزارش رویترز، روسیه همچنین با کمبود نیروی کار مقابله می‌کند و بیکاری کم سابقه ظرفیت تولید مسکو را محدود کرده است.

اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که فشار بر ظرفیت، شرکت‌ها را بر آن داشت تا تعداد نیروی کار خود را بیشتر افزایش دهند، زیرا اشتغال در آغاز سه ماهه چهارم رشد کرد. این نظرسنجی نشان داد که انتظارات برای تولید همچنان بالاست.

 


برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.