تکرار جنایت هتاکی به قرآن در استکهلم/ عراق سفیر سوئد را اخراج کرد

با وجود هشدارهای شدید به حکومت سوئد درباره عواقب صدور مجوز هتاکی به مقدسات اسلامی، فردی که اولین بار مرتکب جنایت سوزاندن قرآن شد، امروز هم با مجوز رسمی به آن اهانت کرد.دولت عراق در پی این اقدام هتاکانه، سفیر سوئد را اخراج کرد

کد خبر : 748320
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 15:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، پلیس سوئد، دیروز مجددا به سیلوان مومیکا، مهاجر عراقی ساکن سوئد برای آتش زدن قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم مجوز داد بود و  امروز این فرد هتاک در سایه حمایت پلیس این کشور غربی، به قرآن کریم اهانت کرد.

اخراج سفیر سوئد از بغداد و فراخوانده شدن کاردار سفارت عراق از استکهلم

محمد شیاع السودانینخست وزیر عراق به وزارت خارجه دستور داد کاردار سفارت عراق را از استکهلم فرا خواند. دولت عراق همچنین از سفیر سوئد در بغداد خواست خاک عراق را ترک کند. این موضع قاطع دولت السودانی در واکنش به تکرار مجوز حکومت سوئد به سوزاندن قرآن کریم و اهانت و تعدی به مقدسات اسلامی و سوزاندن پرچم عراق صورت گرفته است.

دفتر نخست وزیری عراق پیشتر هشدار داده بود که دولت السودانی به حکومت سوئد پیغام داده که در صورت تکرار مجوز هتاکی به قرآن کریم، روابط دیپلماتیک خود با سوئد را قطع خواهد کرد.

فرار تمام کارکنان سفارت سوئد به سفارت آمریکا در بغداد

در پی اهانت مجدد به قرآن کریم با مجوز رسمی حکومت سوئد، تمام کارکنان سفارت این کشور در عراق به سفارت آمریکا در بغداد گریختند.

سفارت آمریکا هم وارد حالت هشدار شده است.

در میدان التحریر بغداد؛ پرچم سوئد به آتش کشیده شد

شهروندان عراقی، در واکنش به هتاکی مستمر و هدفمند حکومت سوئد به قرآن کریم، پرچم آن را در میدان التحریر بغداد به آتش کشیدند.

طرح دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک/ حمایت «چارچوب هماهنگی شیعیان» از قطع روابط عراق با سوئد

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که دولت السودانی راهبرد جدیدی برای حفاظت از همه اماکن دیپلماتیک وضع کرده است.

خبر دیگر اینکه چارچوب هماهنگی شیعیان در بیانیه ای از تصمیم شجاعانه دولت عراق برای قطع روابط دیپلماتیک با سوئد به دلیل تکرار صدور مجوز تعرض به قرآن کریم و نقض حاکمیت عراق حمایت کرد.

وزیر ارتباطات عراق هم در واکنش به این اهانت وقیحانه مجدد حکومت سوئد، دستور ممنوعیت همکاری با تمامی شرکت های سوئدی ممنوع را صادر کرد.

پارلمان عراق نیز ضمن ابراز تأسف از آنچه امروز در سوئد رخ داد بر حمایت از اقدامات دولت تأکید کرد.

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق هم با محکوم کردن شدید اهانت به کتاب خدا و پرچم عراق، از بی عملی دولت سوئد در احترام به عقاید و مقدسات ابراز شگفتی کرد.

اقدام قابل توجه در حمایت از قرآن کریم در مجلس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)

عزاداران حسینی در اعتراض به اقدام پلیس سوئد در صدور مجدد مجوز برای به آتش کشیدن قرآن، با بر سر گرفتن قرآن کریم این اقدام را محکوم کردند. این مراسم در دفتر سید عمار حکیم در بغداد برگزار شد.

 


 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.