تکذیب حادثه برای ۷ گردشگر در «تونل برفی» ازنا

فرماندار ازنا، حادثه برای گردشگران در تونل برفی این شهرستان و فوت یک گردشگر را تکذیب کرد.

کد خبر : 1061565
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 5:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز گذشته خبری مبنی‌بر حادثه برای گردشگران در تونل برفی ازنا با تیتر «گرفتار شدن ۷ گردشگر در تونل برفی ازنا/ یک نفر فوت شد» در برخی رسانه‌های لرستان منتشر شد.

این خبر در رسانه‌های کشوری نیز بازنشر شد و این رسانه‌ها بدون ارجاع به صحت‌وسقم حادثه برای گردشگران همان خبر اولیه را در خبرگزاری‌ها و کانال‌های خود منتشر کردند.

محمدرضا فاتحی، فرماندار ازنا، ضمن تکذیب حادثه برای گردشگران در این شهرستان، اظهار داشت: هیچ گزارشی تا این لحظه مبنی‌بر حادثه در تونل برفی به ستاد مدیریت بحران ارسال نشده‌است.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا به‌دلیل دریافت گزارش‌هایی مبنی‌بر ناپایداری جوی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، اطلاعیه‌های هشدار صادر کرده‌است و از کوهنوردان و گردشگران خواسته شد تا از صعود به ارتفاعات اشترانکوه خودداری کنند.

فرماندار ازنا عنوان کرد: بهترین فصل برای صعود به اشترانکوه فصل بهار و تابستان است و ما بارها از مردم و کوهنوردان خواسته‌ایم در فصل پاییز و زمستان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، زیرا بیشترین حوادث در فصل سرد سال است.

علیرضا سلیمانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ازنا نیز گفت: هیچ‌گونه حادثه‌ای مبنی‌بر گرفتار شدن گردشگران در تونل برفی این شهرستان به جمعیت هلال‌احمر گزارش نشده‌است.

وی افزود: پس از انتشار خبر حادثه برای گردشگران در تونل برفی ازنا با دهیاران روستاهای محل این حادثه تماس گرفتیم و آنان اعلام کردند که هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ نداده‌است.

پس از پیگیرهای خبرنگار مشخص شد که اشتباه یکی از خبرگزاری‌ها و برخی کانال‌های مجازی در انتشار مجدد خبری مربوط به خبرگزاری تسنیم و سایر رسانه‌های لرستان در ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال، شائبۀ حادثه برای گردشگران را در تونل برفی ازنا به‌دنبال داشته‌است.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.