تولید و پخش۲۱۵۰۰دقیقه برنامه برای انعکاس عزاداری مردم زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: بیش از ۲۱۵۰۰ دقیقه برنامه در انعکاس عزاداری های پایتخت شور و شعور حسینی از صداوسیمای مرکز زنجان تولید ، تأمین و پخش شد.

کد خبر : 36295
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1396 - 7:57

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری با بیان اینکه  همزمان با دهه محرم و عزاداری خالصانه مردم ولایتمدار استان زنجان، صحنه های ناب دلدادگی و ارادت دلسوخته گان مکتب عاشورا از پایتخت شور و شعور حسینی به سراسر جهان مخابره شد، افزود: کارکنان خدوم رسانه استانی نیز همنوا با مردم عزادار استان ، با تلاش شبانه روزی خود سعی نمودند تا  گوشه هایی از عظمت و صلابت این عزاداری ها را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: تلاش و تکاپوی ۳۰۰ نفر از همکاران خدوم و تلاشگر تولید و فنی  با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مختلف فنی از قبیل سه واحد سیار تلویزیونی ، ۳ ست ماکروویو ، دو دستگاه sng  ، شش خط فیبر نوری ، ۱۸ دوربین تصویربرداری، ۳ دوربین پرنده، ۲۰ دستگاه میکروفون و …. و سایر تجهیزات فنی بستر لازم را جهت انعکاس این رویداد بزرگ مذهبی محیا نمودند.

صفری با اشاره به تلاش وصف ناپذیرهمکاران سیمای مرکز اظهار داشت : معاونت سیما همچون سالهای گذشته برنامه ریزی های دقیق و گسترده ای را برای دهه اول محرم انجام داده بود . تمرکز اصلی سیما پوشش و پخش زنده ۱۲ مراسم و برنامه باشکوه از جمله بزرگترین دسته عزاداری جهان تشیع یعنی حسینیه اعظم و همچنین دسته های عزاداری زینبیه اعظم ، فاطمیون، مکتب الزهراء ، احمدیه ،  نماز ظهر عاشورا ، تجمع عزاداران شهرهای قیدار و خرمدره ، شیرخوارگان حسینی، مراسم اهلا من العسل، شام غریبان حسینی در حسینیه اعظم  بود که نشانگر عشق و ارادت قلبی خاص مردم استان به اهل بیت (ع)است.

وی ادامه داد : در مجموع در دهه اول محرم۱۳۷۰ دقیقه عزاداری های باشکوه استان از شبکه استانی سیما(اشراق) به صورت زنده پوشش داده شد . علاوه بر شبکه استانی ، ۱۵ شبکه سراسری و برون مرزی رسانه ملی نیز با هماهنگی های به عمل آمده ، به مدت ۲۶۹۴ دقیقه این عزاداری های باشکوه را به صورت زنده پخش کردند تا جهانیان شاهد عشق و دلدادگی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی باشند .

صفری افزود: معاونت سیما همچنین در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه های روتین خود مثل آلاچیق ، راه روشن ، بیزیم ائللر، شاپرک و …. برنامه های متعددی را نیز تأمین ، تولید پخش نمود که از مهمترین آنها می توان به عزاداری شهرستانها ، سخنرانی محرم، مشاعره، با کاروان عاشورا ، گزیده دسته های عزاداری و ….. اشاره نمود.

طبق اعلام مدیرکل مرکز ، سیمای زنجان در مجموع ۱۴۲۲۸ دقیقه برنامه در دهه اول محرم تأمین، تولید و پخش نمود .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در ادامه به تلاشهای همکاران رادیو اشاره نموده و گفت : معاونت صدای مرکز نیز با تأمین ، تولید و پخش بیش از ۶۵۶۰ دقیقه برنامه از شبکه استانی رادیو حال و هوای محرم را در استان طنین انداز کرد . ویژه برنامه رادیوی استانی برای این ایام عبارت بودند از :  عشق سوداسی ، عشق قافله سی ، شعر کوچه سی ، دستجات حسینی، برنامه های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری های محرم در قالب عزاداری های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیات عزاداران احمدیه، مکتب الزهرا، هیت فاطمیون ، تجمع بزرگ عزاداران شهرستانهای خدابنده و خرمدره.

صفری  ادامه داد: رادیو زنجان همچنین سایر برنامه های روتین از قبیل ایشقلی یول ، سلام زنجان ، گلبرگ، جوان زنجانی سلام و ….. را نیز به موضوع ماه محرم اختصاص داده بود .

وی گفت: رادیوی استانی زنجان در ایام محرم با شبکه های سراسری و استانی رادیو نیز به مدت ۲۴۰ دقیقه ارتباط زنده برقرار کرده تا بتواند جال و هوای استان حسینی زنجان را به سایر نقاط کشور معرفی نماید .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت : معاونت  خبر همگام با سایر معاونتهای تولیدی مرکز با تولید و پخش گزارشهای مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی، اعزام اکیپ های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، برقراری ۴ ارتباط زنده با بخشهای خبری  شبکه های یک و خبر به مدت ۱۲ دقیقه و همچنین بخشهای خبری رادیو سراسری فرهنگ ، ایرن و معارف ، پخش اطلاعیه های مربوط به عزاداری های مردم استان ، تهیه و ارسال اخبار و گزارش های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش های رادیویی و تلویزیونی، پخش و …. در مجموع به مدت ۷۳۸ دقیقه به موضوع محرم پرداخت نمود .


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.