تولد ۱۴ نوزاد بدون دست فرانسه را نگران کرده است

«اگنس بوزین» وزیر بهداشت فرانسه ضمن ابراز نگرانی از تولد ۱۴نوزاد بدون دست در سال های اخیر در منطقه ای روستایی در این کشور، با «غیرقابل قبول» خواندن بی نتیجه بودن تحقیقات گذشته، دستور به آغاز تحقیقاتی جدید در این باره داد.

کد خبر : 88303
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آبان 1397 - 10:20

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینازتارنمای روزنامه«اکسپرس»، خبر آغاز تحقیقات در این باره دو هفته پس از آن منتشر شد که پزشکان فرانسوی اذعان کردند در یافتن دلیل تولد نوزادانی بدون دست یا با بازوهایی کوتاه از سال ۲۰۰۷ (۸۶-۱۳۸۵)تاکنون در منطقه آین (Ain)در شرق این کشور ، ناکام مانده اند.
به گفته بوزین، تحقیقات جدید با همکاری وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محیط زیست فرانسه انجام خواهد شد تا در این راه تخصص های پزشکی و زیست محیطی هردو به کار گرفته شوند.
به نقل از پزشکان مرکز پژوهشی«رمرا» (Remera)، به احتمال زیاد آفت کش های مورد استفاده کشاورزان در این منطقه، دلیل بروز این ناهنجاری ها هستند.
اما آژانس بهداشت عمومی فرانسه اوایل ماه جاری با «تصادفی» دانستن این ناهنجاری ها از توقف بررسی های خود در این باره خبر داد.
به گفته وزیر بهداشت فرانسه، سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ کودک بدون دست یا با دست هایی کوتاه در فرانسه متولد می شوند.
به نوشته تارنمای این روزنامه انگلیسی، اگرچه دلیل بسیاری از نواقص مادرزادی ناشناخته است، پژوهشگران دریافته اند که اگر مادر در دوران بارداری در معرض مواد شیمیایی یا داروهای خاصی قرار گیرد، احتمال بروز چنین نواقصی افزایش می یابد.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.