توقیف نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران از توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس خبر داد.

کد خبر : 143164
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 11:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عباس غلامشاهی گفت: با اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران یک فروند نفتکش متعلق به یک کشور خارجی در منطقه آبراه (بین آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی) توقیف و بیش از ۱۱ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

سردار غلامشاهی با اشاره به اینکه نفتکش به دستور مقام قضایی توقیف شده است، گفت: در این رابطه ۲۱ تبعه خارجی دستگیر شدند.

او گفت: این نفتکش سر شبکه یک باند قاچاق سازمان یافته است که سوخت را از شناور‌های قاچاق دریافت می‌کرد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: این کشتی بیش از یک ماه تحت نظر نیرو‌های اطلاعات قرار داشت و بعد از تحویل کامل سوخت قاچاق از شناور‌ها توقیف شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز گفت: حجم سوخت قاچاق در این نفتکش معادل حدود ۱۱۰ شناور سبک و پنج هزار و ۵۰۰ نیسان است.

قهرمانی گفت: ارزش سوخت‌های کشف شده ۲۲۰ میلیارد تومان است که معادل ۱۰ برابر آن یعنی دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه قاچاق به آن تعلق می‌گیرد.

او گفت: طبق اطلاعات بدست آمده برخی شرکت‌های منطقه که در حوزه بانکرینگ فعال هستند سوخت خود را از قاچاقچیان داخل کشور تامین می‌کنند که قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

احمدی منش دادستان بندرعباس نیز گفت: اسناد بسیار مهمی از قاچاقچیان و شناور‌هایی که به این نفتکش، سوخت قاچاق تحویل داده اند کشف شده است که برای همه آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

او گفت: تمرکز ما بر خروجی سوخت قاچاق از کشور قرار دارد تا بتوانیم سر شبکه‌های آن‌ها را در کشور شناسایی کنیم.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.