توصیه بولتون به ترامپ برای خروج از برجام وانتقاد از کاخ سفید

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از بی توجهی کاخ سفید به وی یادداشتی در خصوص لزوم خروج واشنگتن از برجام منتشر کرد.

کد خبر : 29263
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 6:53

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،«جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل که زمانی دسترسی گسترده ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده  داشت، اکنون از بی محلی کاخ سفید به خود گله مند بوده و می گوید دیگر نمی تواند با ترامپ دیدار داشته باشد.

بولتون در همین رابطه می گوید: من درخواست قرار ملاقاتی را با ترامپ کرده بودم اما این درخواست رد شد.

وی توضیح چندانی در این رابطه نداد اما عنوان داشت چون نمی توانست مستقیما با ترامپ صحبت کند مطلبی را در «نشنال ریویو» منتشر کرده و در آن از ترامپ خواسته تا از برجام خارج شود.

مدعی شده است پیش از این، «استیو بانون»، استراتژیست سابق رئیس جمهور آمریکا، از وی درخواست کرده بود طرحی برای خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران را ارائه دهد.

بولتون گفت پس از آنکه بانون از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برکنار شد و تعدادی دیگر از دیپلمات‌های مخالف ایران نیز از پیکره کاخ سفید کنار گذاشته شدند، تصمیم گرفت طرح پیشنهادی خود را به صورت عمومی منتشر کند؛ زیرا امیدی نداشت با دیپلمات‌های باقیمانده در کنار ترامپ، طرح وی هیچگاه به دست رئیس جمهور برسد.

بولتون در نشریه نشنال ریویو نوشت: من این شبه‌مقاله را بصورت عمومی در اختیار همه می‌گذارم. پس از تغییراتی که در میان کارکنان کاخ سفید بوجود آمد، رساندن این طرح به رئیس جمهور غیرممکن به نظر می‌رسد. هرچند ترامپ زمانی آنقدر به من لطف داشت که می‌گفت «هر وقت خواستی بیا و مرا ببین»؛ اما آن روزها دیگر گذشته است.

یک منبع آگاه و حاضر در مذاکرات تعیین سیاست آمریکا در قبال ایران در کاخ سفید اظهار کرد بولتون دست‌کم در چندین هفته رفت و آمدهای مداومی به اتاق بیضی شکل (دفتر کار رئیس جمهور) داشته است. حتی ظاهرا موضوع واگذاری سمت معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به بولتون پیشنهاد شد؛ پیشنهادی که نشان می‌دهد وی احتمالا به عنوان جایگزین «مک‌مستر» درنظر گرفته شده بود.

این منبع آگاه افزود: بولتون از قبول سمت معاونت سر باز زد، زیرا در انتظار پیشنهاد بالاترین سمت در این حوزه بود.


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.