توسعه نیافته ترین کشورهای جهان!

در این جهان پیشرفته همچنان کشورهایی وجود دارند که مساله اصلی شهروندان آن تامین غذا و زنده ماندن در جدال با گرسنگی است.

کد خبر : 19854
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1396 - 12:37

در سمت دیگر جهان! کشورهایی وجود دارند که به رغم پیشرفت های بشری در حوزه های مختلف همچنان از نعمت توسعه و اثرات آن بی بهره مانده اند و شاید این مساله برای سال ۲۰۱۷ مقداری عجیب به نظر برسد! اما به هر ترتیب در این جهان پیشرفته همچنان کشورهایی وجود دارند که مساله اصلی شهروندان آن تامین غذا و زنده ماندن در جدال با گرسنگی است، مناطقی که در آنجا خبری از ابتدایی ترین امکانات نیست. دراین میان لیستی نه چندان خوشایند داریم که در آن توسعه نیافته ترین کشورهای جهان آورده شده اند.

اریتره

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

کشوری است که بر کرانه دریای سرخ در شمال شرقی آفریقا قرار گرفته است. اریتره یکی از توسعه نیافته ترین کشورهای جهان است و به شدت گرفتار بی ثباتی سیاسی بوده است که در نیتجه آن توجه مناسبی به وضعیت اقتصادی این کشور نشده است.

گینه

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

این کشور به رغم آنکه ثروت های طبیعی بسیاری دراختیار دارد اما گرفتاری های سیاسی و اقتصادی بسیاری پیش روی خود دارد. درصد قابل توجهی از جمعیت این کشور بی سواد هستند.

ماداگاسکار

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

نام این کشور با سریال کارتونی محبوبی با همین عنوان بیشتر از همیشه در جهان مطرح شد اما به رغم زیبایی های طبیعی گرفتاری های بسیار زیادی داشته و یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. مردم آن به صیادی و کشاورزی سنتی مشغول هستند و عملا صنعت در آن رشدی نداشته است.

نیجریه

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

اینن کشور بخش های بیابانی و غیر حاصلخیز زیادی دارد. بخش های از نیجریه برای سالیان متمادی بارش باران را به خود ندیده اند.

اتیوپی

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

این کشور فقیر همواره گرفتار چالش و درگیری با دیگر همسایه های فقیر خود بوده است همچنین از تروریسم آسیب های فراوانی دیده تا موجب شود هیچگاه روی آرامش را نبیند. بیماری های واگیردار، گرفتاری های بهداشتی و بی سوادی(یک سوم کل جمعیت) نیز از دیگر مواردی هستند که روند توسعه در اتیوپی را زمین گیر کرده اند.

مالاوی

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

کشوری در جنوب شرق آفریقا است. این کشور محصور در خشکی به شدت در فقر و گرفتاری قرار دارد که حدود ۸۵ درصد از جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند. اقتصاد این کشور بر کشاورزی سنتی استوار است.

سیرالئون

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

۷۰ درصد از جمعیت این کشور آفریقایی زیر خط فقر زندگی می کنند. بی سوادی و بیماری های واگیردار هیچگاه ساکنان آنرا رها نکرده و توسعه عملا در این منطقه مفهومی ندارد.

لیبریا

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

برای چند دهه درگیر جنگ های داخلی بوده است و هیچگاه به مفهوم توسعه در اداره آن توجهی نشده است. بیش از ۷۰ ٪ نیروی کار به کشاورزی اشتغال دارد، و مانیوک و برنج را به عنوان محصولات معیشتی، و لاستیک، قهوه و کاکائو را برای صدور تولید می‌کند.لیبریا مانند کشورهای پیرامون آن، هم از نظر فراورده‌های کشاورزی و باغداری ویژهٔ سرزمین‌های گرمسیری و استوایی مانند کاکائو، قهوه، نیشکر، برنج و موز هم از نظر اندوخته‌های معدنی مانند سنگ آهن، طلا، منگنز، الماس، زغال سنگ سرشار است.

کنگو

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

این کشور سرشار از ثروت های طبیعی مانند معادن الماس و اورانیوم است اما توانایی و شرایط لازم برای بهره برداری از آن وجود ندارد. در نهایت قسمت این کشور از این همه ثروت چیزی جز بی سوادی، فقر، درگیری و بیماری هایی مانند ایدز نبوده است.

بوروندی

 توسعه نیافته ترین کشورهای جهان! +عکس

سال ها جنگ داخلی این کشور را تبدیل به توسعه نیافته ترین منطقه در جهان کرده است. شاید فقط یک درصد از مردمان آن روش استفاده از اینترنت را بدانند. اینجا بیماری های واگیردار مانند ایدز بیداد می کند تا جایی که برخی اطلاعات نام بوروندی را به عنوان بزرگترین میزبان ایدز در جهان مورد اشاره قرار می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.