توزیع کارت کنکور ۹۶ از یکشنبه ۱۱ تیر

  به گزارش پایگاه خبری “ججین” حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از امروز (یکشنبه ۱۱ تیر ماه) به‌روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر برای دریافت آن فرصت دارند. وی افزود: داوطلبان باید با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام

کد خبر : 19009
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396 - 8:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از امروز (یکشنبه ۱۱ تیر ماه) به‌روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر برای دریافت آن فرصت دارند.

وی افزود: داوطلبان باید با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام (۱۶رقمی) و نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۶ به‌منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر ماه ۹۶ در ۳۷۲ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر مرد هستند. همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ داوطلب شرکت کرده‌اند که ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر زن و ۲۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر مرد هستند.

توکلی ادامه داد: ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کرده‌اند که ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر از آنها زن و ۶۸ هزار و ۷۲۹ نفر مرد هستند. همچنین ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۶ هزار و ۲۶۸ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی داوطلب هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش  با اشاره به این‌که آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر بیشتر است، افزود: این موضوع حکایت از رشد ۷.۵ درصد داوطلبان داشته است.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.