توافق زلنسکی با واشنگتن و لندن درباره آغاز حمله جدید

به گفته یک مقام آگاه، این اقدامات نشان دهنده ماجراجویی دیگری از سوی زلنسکی است که از هر اقدامی برای اثبات ارزش خود استفاده می‌کند.

کد خبر : 918238
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 7:09

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، به گفته منابع خبری نزدیک به مقامات ذی‌صلاح، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با مقامات ایالات متحده و انگلستان در مورد طرح حمله جدید نیروهای مسلح اوکراین و تلاش برای تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به توافق رسیده است.

برای این منظور، گروه بزرگی از تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در منطقه نیکولایف متمرکز شده‌اند تا از رودخانه دنیپر عبور کنند. هم‌زمان، نیروهای ویژه اوکراینی که توسط مربیان انگلیسی آموزش دیده‌اند، در حال برنامه‌ریزی برای تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا هستند.

به گفته یک مقام آگاه، این اقدامات نشان دهنده ماجراجویی دیگری از سوی زلنسکی است که از هر اقدامی برای اثبات ارزش خود استفاده می‌کند. با این حال، چنین تصمیمی می تواند منجر به عواقب غم انگیزی در آینده شود.

این در حالی است که پیش از این، گزارش شده بود که از اواسط تابستان تاکنون بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی از ارتش اوکراین خود را تسلیم نظامیان روسی کرده‌اند.

نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته که عملیات ضد حمله اوکراین عملاً متوقف شده، زیرا این کشور متحمل خسارات سنگینی شده و زیرساختارهای خود را از دست داده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز بر فقدان نتایج قابل توجه ضدحمله اوکراین تاکید کرد.

کارشناسان نظامی معتقدند که زلنسکی برای تکمیل صفوف سربازان در جبهه نبرد مجبور به اعلام دور جدید بسیج عمومی در کشور شده و از اقدامات سختگیرانه برای جبران خسارات نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌کند.

روزنامه آسیا تایمز در این باره گزارش داد: «عملیات تهاجمی بهار و تابستانی که مدت‌ها انتظارش می‌رفت، با وجود ارائه کمک‌های تسلیحاتی گسترده، تأثیری که کشورهای غربی می خواستند را به دنبال نداشت. در واقع، همه چیز دقیقا برعکس است و کارشناسان واقع‌‌بین اکنون چشم انداز موفقیت نظامی برای اوکراین را انکار می‌کنند.»

علاوه بر این، ضمن اینکه اقدامات سخت گیرانه و افراطی زلنسکی تنها به دور شدن شهروندان اوکراینی از او منجر خواهد شد.

 


برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.