ته سیگارها نفس زمین را به شماره انداخته است

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: در سیگار حدود چندهزار ماده شیمیایی وجود دارد که فیلتر سیگار به علت وجود این ماده شیمیایی دیر تجزیه شده و سال های سال در طبیعت باقی می ماند.

کد خبر : 38706
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 10:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران با اظهار تاسف از مشاهده پسماند ته سیگارها در معابر عمومی و طبیعت اظهار داشت: سیگار و ترکیبات به کار رفته در آن دارای مواد شیمیایی، ترکیبات سمی و فلزات سنگین است.

وی افزود: اگر این ترکیبات و مواد شیمیایی در طبیعت ، خاک و آب رها شوند باعث آلودگی و سمی شدن محیط می شوند.

بازگیر بابیان اینکه در اصل ۵۰قانون اساسی آسیب رساندن به محیط زیستجرم محسوب می شود، گفت:براساس قانون آب و خاک و قانون حفاظت محیط زیست، آلوده کردن و آسیب رساندن به محیط زیست و معابر  عمومی جرم تلقی می شود و پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: آمار و ارقامی از آلودگی ته سیگارها در طبیعت و محیط زیست نداریم اما آلودگی  با ته سیگارها به نوع سیگار و محلی که ته سیگار ها در آن ریخته شده متفاوت است.

رئیس محیط زیست شهر تهران فرهنگ سازی را یکی از راهکارهای جلوگیری از رها کردن ته سیگارها در محیط زیست دانست و اظهار کرد:آموزش و فرهنگ سازی در جامعه از طریق رسانه ها وتبلیغات می تواند یکی از عوامل جلوگیری از رها کردن زباله ها مانند ته سیگار به کف خیابان ها و محیط زیست باشد.

وی ادامه داد:آمار جمعیت سیگاری در کشور در حال حاضر حدود ۱۳میلیون نفریعنی حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور است که این به افراد و شخصیت های مختلف در سنین مختلف متفاوت است.

بازگیر با تاکید براینکه ته سیگار علاوه بر طبیعت به زیستمندان نیز آسیب می رساند، تصریح کرد: ته سیگارهایی که در طبیعت رها می شوند برای زیستمندان مشکلاتی ایجاد کرده چرا که این موجودات بابرخورد با این مواد بیمارشده و ازبین می روند.

رئیس  محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه سیگار از یک ماده پلاستیکی تولید شده که ته سیگار بستری است تا بقیه مواد برروی آن قرار بگیرد،ادامه داد: عناصر سیگار همیشه برای طبیعت و انسان  بسیار مضر بوده است .

بازگیر از طولانی بودن تجزیه این ماده شیمیایی در طبیعت خبر داد و گفت: در سیگار حدود چندهزار ماده شیمیایی وجود دارد که فیلتر سیگار به علت وجود این ماده شیمیایی دیر تجزیه شده  و سال های سال در طبیعت باقی می ماند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.