تندباد برق ۱۸۵ روستای استان اردبیل را قطع کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تندباد طی۲ روز برق ۱۸۵ روستا و مناطقی در شهرستان های مختلف این استان را قطع کرده است.

کد خبر : 69311
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1397 - 17:47

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، فرهاد عبدالعلی پور روز یکشنبه در بازدید از مناطق آسیب دیده از تندباد مشگین شهر افزود: ۸۵ روستا و مناطقی از مشگین شهر با مشکل قطعی برق مواجه اند و تلاش برای رفع مشکل در جریان است.
وی اضافه کرد: بر اثر تندباد ۷۶ خودرو در شهرستان های مختلف استان دچار خسارت شده و۱۰مورد آتش سوزی نیز روی داده است.
به گفته وی، تندباد همچنین موجب وارد شدن خسارت کلی به زیر ساخت های استان، مبلمان شهری، مزارع وباغ های مشگین شهر شده است.
عبدالعلی پور با بیان اینکه وقوع تندباد در این موقع از سال ناشی ازتغییرات فصلی است و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی موجب کاهش خطرات آن شوند.
وی گفت: بر اساس اعلام هواشناسی در ۲۴ساعت گذشته بیشترین سرعت تندباد از شهرستان مشگین شهر با سرعت ۱۴۴کیلومتر بر ساعت گزارش شده وسرعت آن در شهرستانهای گرمی ۱۳۵ وگردنه الماس ۱۳۰کیلومتر بر ساعت بوده است .
فرماندار مشگین شهر نیز گفت: بر اساس ارزیابی های اولیه تندباد بیش از ۵۰میلیارد ریال به تاسیاسات زیر بنایی، مزارع ،باغ ها ومبلمان شهری مشگین شهر وشهرهای تابعه خسارت وارد کرده است .
علی رحیمی زاد با بیان اینکه به جهت بالا رفتن کدورت آب رودخانه خیاو چایی به عنوان تنها منبع تامین آب شرب مشگین شهر که ناشی از گرد و خاک وذوب شدن برف در ارتفاعات سبلان می باشد اهالی در مصرف آب صرفه جویی کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شب گذشته بر اثر تندباد و سقوط ایرانیت در یکی از روستاهای شهرستان بیله سوار مغان نیز یک زن ۴۵ ساله جان باخته و یک نفر دیگر هم در این شهرستان مصدوم و روانه بیمارستان شد.
تندباد شدید روز یکشنبه همچنین علاوه بر ایجاد اختلال در برق شهرها و روستاهای استان موجب قطع و اختلال چند ساعته اینترنت در شهر اردبیل شد.
در این حال علی دولتی مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز گفت که بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شهرستان مشگین شهر با ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت ، اردبیل با ۱۰۴ کیلومتر و گرمی مغان با ۱۳۰کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی بیان کرد: با فروکش کردن توفان از عصر یکشنبه هوای معتدل بر استان حاکم شده و این وضعیت جوی تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.