تمامی میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده و هیچ میدان مشترک بلاتکلیفی نداریم

وزیر نفت گفت: همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده اند و قراردادهای آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم.

کد خبر : 1334631
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 9:22

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز چهارشنبه  ۸ فروردین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به زودی با حضور رئیس جمهور پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه دهلران بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: تمامی‌گازهای مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است جمع آوری و در این پالایشگاه تصفیه می شود و حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری متصل می شود.

وزیر نفت یادآورشد: سالانه یک‌ میلیون تن اتان به پتروشیمی های جنوب کشور ارسال می شود و خوراک پتروشیمی ها از این گازهای مشعل تأمین و به ارزش افزوده تبدیل خواهد شد.

اوجی با اشاره به رکورد مصرف بنزین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است و هیچ کجا مشکل عدم تأمین نداشته ایم.

وی در خصوص برداشت از میادین نفتی وگازی مشترک تاکید کرد: در این زمینه به اعداد و ارقام‌خوبی دست یافته ایم، در این دولت حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم.

اوجی تاکید کرد: همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده اند و قراردادهای آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم. در رشد تولید نفت وگاز به رقم های خوبی دست یافتیم و اولویت ما برداشت از میادین مشترک است.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.