تلاش‌های شهرداری برای جلوگیری از بساط‌گستری و دستفروشی‌های نامتعارف در پایتخت

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: در دوره جدید مدیریت شهری به منظور جلوگیری از بساط‌گستری و دستفروشی نامتعارف، حدود ۲ میلیون ماموریت در حوزه‌های شهر، حریم و معابر صورت گرفته است.

کد خبر : 747753
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 6:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، مسعود رنجبریان اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۸۷ با هدف برقراری انضباط شهری، همکاری در شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی و اجرای احکام ماده ۱۰۰ تاسیس شد.

وی افزود: همکاری در حفظ و صیانت از حریم پایتخت، جلوگیری از گسترش فزاینده و خارج از ضوابط و قوانین مرتبط با شهر از مسئولیت‌های تعریف شده برای شهربانان و حریم‌بانان است، همچنین خدمات رسانی به شهروندان و هم‌افزایی سازمانی وظیفه نظارت و همکاری در رفع سد معابر عمومی در دستور کار آنان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار ماموریت در حوزه شهر، ۱۶۰ هزار ماموریت در حوزه حریم و ۶۲۰ هزار ماموریت در حوزه معبر در ۲۰ ماه گذشته صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ۴۰ طرح فوریتی انضباط شهری در ۲۱ محور در همه مناطق شهر تهران از جمله در خیابان ستارخان، میدان ولیعصر (عج)، میدان هفت‌تیر و خیابان حافظ انجام شده است.

رنجبریان درباره ماموریت‌های شرکت شهربان و حریم‌بان در حوزه وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه شهر نیز توضیح داد: تعداد تخلفات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حوزه ساخت‌وساز، مجموعا ۹ هزار و ۸۸۰ مورد بود که در مدت سپری شده از سالجاری به یک هزار و ۳۱۶ رسیده است؛ همچنین تعداد طرح های رفع خلاف از ساخت و سازهای غیرمجاز در ۲۰ ماه گذشته، سه هزار و ۵۳۶ مورد انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران وضعیت تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه حریم در سال گذشته ۲ هزار و ۱۹۵ مورد بود و این آمار در مدت سپری شده از امسال ۵۰۸ مورد بوده است.

وی با اشاره به موارد رفع خلاف شده از ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه حریم در ۲۰ ماه اخیر، اظهار کرد: در مجموع تعداد ۲ هزار و ۱۸۰ ماموریت در مواردی اعم از فنس‌کشی، دیوارکشی، احداث اتاقک، تعمیرات غیرمجاز، تغییر کاربری و احداث سوله صورت گرفته است.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.