تقویت توان رزمی و مخابراتی ارتش جمهوری آذربایجان در قره باغ

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از تجهیز و تقویت لجستیکی و تجهیزاتی ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق آزادشده در قره باغ کوهستانی خبر دادند.

کد خبر : 531448
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 9:39

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با تلاش ارمنستان در تقویت بنیه رزمی، رسانه‌های دولت باکو از تجهیز و تقویت لجستیکی و تجهیزاتی ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده در قره باغ کوهستانی خبر دادند.

خبرگزاری دولتی «آذرتاج» روز شنبه نوشت که ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نظامی از تاسیسات نظامی در مناطق آزاد شده بازدید کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در راستای دستورات «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور خودروهای زرهی و موشک در این مناطق نگهداری کرده و انبارهایی برای نگهداری لوازم یدکی، تجهیزات، سوخت و مواد غذایی فراهم کرده است.

ارمنستان، کشور همسایه باکو نیز در صدد تقویت ارتش خود است به طوریکه نخست وزیر ارمنستان اخیرا با اشاره به تقویت نیروهای مسلح این کشور به جنگ افزارهای پیشرفته گفت که در حال برنامه ریزی برای آغاز خدمت سربازی داوطلبانه زنان در ارتش ارمنستان است. ارمنستان برای تقویت توان تسلیحاتی خود به هند نیز چشم دوخته است

وزارت دفاع باکو مدعی ایجاد شرایط مناسب برای حفظ کیفیت سلاحها و مهمات در طول نگهداری طولانی مدت آنها در آب و هوای مختلف است.

خبرگزاری «ترند نیوز» در این زمینه گزارش کرد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ستاد جدید ارتباطی مجهز به دستگاههای ارتباطی و اطلاعاتی پیشرفته برای مدیریت عملیاتی یگان‌ها در حین عملیات رزمی و همچنین برای اطمینان از قابلیت همکاری بین نیروها تاسیس کرده است. باکو یک مرکزآموزش تکاوری نیز در این منطقه تاسیس کرده است.

نخست وزیر ارمنستان به تازگی با اشاره به تقویت نیروهای مسلح این کشور به جنگ افزارهای پیشرفته گفت که در حال برنامه ریزی برای آغاز خدمت سربازی داوطلبانه زنان در ارتش ارمنستان است. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در سخنانی به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح ارمنستان گفت: «در آینده نزدیک، جهت ایجاد مرکز کاملا جدید خدمت سربازی داوطلبانه زنان اقدام می‌کنیم.»

وی گفت که دولت اصلاحات گسترده‌ای را در ارتش ارمنستان انجام داده است. پاشینیان اظهار داشت که به زودی یک دبیرستان افسری راه اندازی خواهد شد که یک مرکز آموزشی مجهز به جدید‌ترین امکانات  خواهد بود.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.