تغییر و اصلاح الگوی تغذیه ای در کشور ضروری است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: تغییر و اصلاح الگوی تغذیه ای برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه ضروری است

کد خبر : 39601
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1396 - 7:26

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  به نقل از خبرگزاری مهر،حسن ملکی نژاد با تاکید بر اینکه باید با نگاه فرابخشی و از طریق آموزش و اطلاع رسانی در بین عامه مردم، تغییر و اصلاح الگوی تغذیه ای فرهنگ سازی شود اظهارداشت: این تغییر با توجه به ارتقای تولیدات غذایی و آشامیدنی از نقطه نظر ایمنی محصولات و ایجاد رقابت سالم در بین تولیدکنندگان، ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی در زمینه استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی و… محقق می شود.

وی بر کاهش مصرف قند، نمک، چربی و توجه به نشانگر رنگی تغذیه ای و نیز برچسب اصالت کالا  بر روی محصولات در استان تاکید کرد  و افزود: استان در شاخص های ایمنی مواد غذایی وضعیت مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: امید است با حمایت رسانه هابه عنوان بازوی مهم و مکمل در پیشبرد اهداف ملی کشور، بتوان سواد سلامت در جامعه را به گفتمان سلامت تبدیل و اطلاعات حوزه سلامت را در جامعه نهادینه کنیم.

ملکی نژاد با بیان اینکه تهیه یک غذای ایمن با کیفیت مطلوب، برای تداوم بقای بشر و کیفیت زندگی او امری ضروری است اظهارداشت: تهیه غذای ایمن و با کیفیت مناسب، حق همه مصرف کنندگان است و عملکرد دولت ها و صنایع غذایی باید به طور مداوم پاسخ گوی مصرف کننده بوده و اطمینان خاطر را برای او ایجاد کند.

وی با اشاره به شعار روز جهانی غذا تصریح کرد: هدف از روز جهانی غذا، آگاه سازی آحاد جامعه نسبت به تأمین غذای سالم و کافی برای عموم مردم است، که امروزه در کشور ما، دسترسی به مواد غذایی، مشکل آنچنانی نیست ولی تغییر الگوی زندگی، منجر به همه‌گیر شدن بیماری‌های غیرواگیر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با برنامه های آموزشی و کنترلی باید همه گیر شدن بیماری های غیرواگیر را کنترل کرد اظهارداشت: تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت در کشور ضروری است.


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.