تعیین سرنوشت ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس به عنوان ورزشکار بی طرف در المپیک پاریس رقابت خواهند کرد.

کد خبر : 1091222
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 21:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، کمیته بین‌المللی المپیک تایید کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروسی که به المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافته‌اند، به عنوان بی‌طرف رقابت خواهند کرد. شرایط آنها شامل رقابت بدون پرچم، نشان یا سرود کشورشان است.

ورزشکاران این کشورها پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ محروم شدند.

کمیته بین المللی المپیک گفت که اجازه دادن به افراد برای شرکت در المپیک احترام به حقوق بشر است.

اوکراین تهدید کرده بود که در صورت عدم اجرای این ممنوعیت، بازی‌ها را تحریم خواهد کرد، اما وادیم هوتسایت، وزیر ورزش اوکراین در ماه ژوئیه به رویترز گفت که اگر ورزشکاران روسیه و بلاروس تحت پرچم بی‌طرف شرکت کنند، این تهدید عملی نخواهد شد.

برگزارکنندگان پاریس ۲۰۲۴ گفتند که تشخیص صلاحیت برای بازی‌ها به عهده کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی است.

برگزارکنندگان این مسابقه گفتند: مسئولیت پاریس ۲۰۲۴ میزبانی از ورزشکارانی است که بدون در نظر گرفتن ملیت آنها، در بهترین شرایط ممکن به بازی ها راه یافته اند.

تصمیم کمیته بین المللی المپیک پس از آن اتخاذ شد که فدراسیون های ورزشی المپیک از ورزشکاران روسی و بلاروسی خواستند تا به عنوان بی طرف در پاریس شرکت کنند.

با این حال، فدراسیون جهانی دو و میدانی گفت که موضع این نهاد بدون تغییر باقی می‌ماند و ورزشکاران، پرسنل  و مقامات روسیه و بلاروس از همه رویدادهای سری جهانی دو و میدانی محروم هستند.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.