تعداد مشترکان تلفن همراه به ۸۲ میلیون نفر رسید

تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٨٠، ۴٠ برابر شده است به طوری که این مشترکین در سال ١٣٨٠، ٢٠٨٧٣۵٣ نفر و در سال ١٣٩۵، به ٨٢٨٨٣۴۴٧ نفر رسیده است.

کد خبر : 76919
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 9:00

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از مرکز آمار ایران، تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٨٠، ۴٠ برابر شده است به طوری که این مشترکین در سال ١٣٨٠،  ٢٠٨٧٣۵٣ نفر و در سال ١٣٩۵، به ٨٢٨٨٣۴۴٧  نفر رسیده است.

براساس آخرین سالنامه آماری کشور (١٣٩۵)، به‌ازای هر ایرانی ۶ ساله و بیشتر، ٢,١۵ خط تلفن همراه واگذار شده است که ١.١۶ خط از آن، مشغول به کار هستند. به عبارتی فقط ۵۴ درصد از خطوط واگذار شده تلفن همراه کشور، مشغول به کار می‌باشند که استان البرز با ٢۴ درصد به عنوان کمترین استان‌ها و کردستان و یزد با ۶٣ درصد، بیشترین خطوط مشغول به کار، نسبت به خطوط واگذار شده تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٨٠، ۴٠ برابر شده است به طوری که این مشترکین در سال ١٣٨٠،  ٢٠٨٧٣۵٣ نفر و در سال ١٣٩۵، به ٨٢٨٨٣۴۴٧  نفر رسیده است.

استان اصفهان با ٣۶ برابر شدن تعداد مشترکین تلفن همراه در سال ١٣٩۵، نسبت به سال ١٣٨٠، کمترین افزایش و استان کردستان با ٢۶٠ برابر شدن، بیشترین افزایش در تعداد مشترکین تلفن همراه را داشته است.

اپراتور رایتل با ٢٧,۴ درصد، کمترین و همراه اول با ٧٢ درصد بیشترین خطوط مشغول به کار نسبت به خطوط واگذار شده را در سال ١٣٩۵، داشته‌اند.

در سال ١٣٩۵ همراه اول ۵٩ درصد و ایرانسل ٣٩ درصد و رایتل ٢ درصد از خطوط مشغول به کار تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.