تعاملات میان اعتاب جهان اسلام باید سرعت بگیرد

مشهد-تولیت آستان قدس رضوی گفت: تعاملات بخش‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و تحقیقی میان اعتاب جهان اسلام قوت یابد و سرعت بگیرد.

کد خبر : 69645
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1397 - 17:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در سومین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام  که در کاظمین کشور عراق برگزار شد، اظهار کرد: امامان و پیشوایان دین، باب الله و باب العباده و عتبات عالیات، مراکزی بر روی زمین برای اتصال به پروردگار متعال و ارتباط با حضرت حق هستند.

وی افزود: جامعه سازی اسلامی و نظام سازی قرآنی بر پایه چهار اصل «اقامه نماز»، «ایتای زکات»، «امر به معروف» و «نهی از منکر» امکان پذیر است و صیانت از این اصول و حدود الهی، از مراکز بزرگ دینی برای جهان اسلام رقم می‌خورد.

رئیسی گفت: تنها راه مصونیت و پیروزی در برابر جنگ سخت و نرم دشمنان علیه جهان اسلام، پناه جستن به حضرات معصومین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اساس حشد الشعبی، نیروهای مردمی، مؤمن، دلداده به خدا و مجاهدین سلحشوری بوده که تربیت یافته و شکل گرفته از جایگاه عتبات مقدسه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان و تأثیرگذران جهان اسلام مانند امام خمینی(ره) و سید محمد باقر صدر به برکت این آستان‌های مقدس جامع الحکمتین شدند و هم حکمت نظری و هم حکمت عملی یافتند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید تعاملات بخش‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و تحقیقی میان اعتاب جهان اسلام قوت یابد و سرعت بگیرد.

رئیسی اظهارکرد: فعال کردن مشاوره جوانان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف در اعتاب مقدسه بسیار تأثیر گذار است.

وی افزود: عتبات مقدسه از جمله مراکزی هستند که باید در رابطه با محرومان و نیازمندان فعال شوند.پیشنهاد می‌کنم در جلسات اعتاب مقدسه جهان اسلام، تولیت‌های مزارات امامزادگان نیز حضور داشته باشند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.