تصویب منطقه آزاد تجاری گردشگری اردبیل را تقویت می‌کند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: تصویب و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری علاوه بر سود و منفعت برای حوزه‌های مختلف در استان گردشگری را به صورت ویژه تقویت می‌کند.

کد خبر : 60766
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 16:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، قادر تقی‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی فرصت‌های گردشگری شمال اردبیل اظهار داشت: ا اذعان به پتانسیلهای غیرقابل انکار استان اردبیل در بخش گردشگری باید دانست که پتانسیلهای موجود در این منطقه نیازمند یک فرصت برای معرفی در بازارهای جهانی هستند که این فرصت در واقع با تصویب و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان رقم می‌خورد که یقینا بعد از راه‌اندازی این منطقه گردشگری در شمال استان اردبیل دچار تحول عظیمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک در شمال استان یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود، افزود: در این زمینه یکی از سیاست‌های میراث فرهنگی استان توزیع زمانی و مکانی گردشگری است و در توزیع مکانی گردشگری نیز تقویت محور گردشگری شمال- جنوب استان جزو برنامه‌های معاونت گردشگری است که وجود مرز مشترک با جمهوری آذربایجان در این منطقه یکی از امتیازات مثبت در این زمینه می‌باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در صورت تصویب می‌تواند معبری برای ورود گردشگران کشورهای آسیانه میانه به داخل استان باشد که این امر قطع به یقین بخش گردشگری شمال استان را دچار تحول عظیمی خواهد کرد.

تقی‌زاده با تاکید بر  وجود گمرک، بازارچه مرزی و پایانه‌ مرزی بیله‌سوار گفت: از سویی دیگر احداث و راه‌اندازی فرودگاه و کشت و صنعت پارس‌آباد از پتانسیل‌هایی است که ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری در شمال استان را ضروری ساخته است که در همین رابطه نیاز است تا راه‌های شمال استان ترمیم و بازسازی شوند.

وی اظهار کرد: تاثیر منطقه آزاد تجاری علاوه بر حوزه گردشگری در حوزه‌های کشاورزی و توریسم سلامت نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود که ضرورت دارد بگوییم که مناطق آزاد از نظر گردشگری به حدی اهمیت دارد که در ساختار سازمانی آنها معاونت گردشگری پیش‌بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: خوشبختانه با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در راستای توسعه زیرساخت‌ها به ویژه  تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه و ایجاد ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت دوازدهم اقدامات خوبی انجام شده است که در نظر داریم تا با تلاش مسئولان هرچه زودتر تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل را نیز قطعی کنیم که نیاز است تا در این زمینه نمایندگان مردم در مجلس نیز نظر و توجه مثبتی داشته باشند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.