تصمیم ایران درانرژی هسته ای داهیانه است/ برخی دنبال فرافکنی هستند

ارومیه – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم ایران در مورد انرژی هسته ای کاملا داهیانه است اگر چه عده ای هنوز دنبال فرافکنی هستند.

کد خبر : 33255
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396 - 17:14

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به رفتار ایران در حوزه مسایل منطقه ای به خصوص برجام و انرژی هسته ای عنوان کرد: رفتار و اقدامات ایران اسلامی نشان می دهد به خوبی در حال پیشرفت است اما مثل همیشه دشمنان به دنبال ضربه زدن به ایران هستند.

وی با بیان اینکه تصمیمی که اخیراً مجلس نمایندگان آمریکا گرفته که برجام را لغو کرده‌اند نه تنها نقض روح برجام بود بلکه تار و پود آن را  از بین برد گفت: آمریکا بداند اگر این توافق را نقض کنند ایران خیلی زود به شرایط قبلی برمی‌گردد حتی در صورت نقض برجام توسط آمریکا، کشورهای اروپایی همراه ما هستند.

لاریجانی ادامه داد: تصمیمات ایران در منطقه برای مقابله با تروریسم به اعتراف دشمنان درست بوده و امنیت و آرامش ایران مرهون تصمیمات درست و استراتژیک است، کشورهایی که دچار مشکل شدند به خاطر تصمیمات نادرست‌شان چنین شرایطی دارند.

وی گفت: آمریکایی ها نباید از روح برجام سخنی بگویند و باید بدانند اگر برجام بهم زده شود به ضرر خودشان است و اگر برجام برهم زده شود ایران قادر است بیش از زمان پیش بینی شده به حال نخست خود و حتی قدرتمند تر از قبل برگردد.

وی اضافه کرد: زمانی در بحث مقابله با تروریسم در منطقه تنها بودیم و در دفاع از برخی از کشورها و مبارزه با تروریسم تک بودیم اما امروز شرایط تغییر کرده است و تمامی کشورها راه درست را در مبارزه با تروریسم بیان می‌کنند.

ایران به دنبال امپراطوری در خاک هیچ یک از کشورهای اسلامی نیست

لاریجانی عنوان کرد: در این میان گرچه ممکن چند کشور این موضوع را علنا قبول نکنند ولی اقداماتشان این موضوع را نشان می‌دهد چراکه تصمیم ایران برای مقابله با تروریست‌ها استقامت جبهه مقاومت را پایدارتر کرد.

وی با انتقاد از اینکه دولت های غرب هیچ گاه نگاه مثبت و خوبی به مواضع ایران نداشته اند گفت: ایران اسلامی با این وجود در تمامی مسایل منطقه ای بهترین راه را انتخاب کرده است که این امر موجب شده دشمنان احساس خطر کرده و ایران را حامی تروریست قلمداد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال امپراطوری در خاک هیچ یک از کشورهای اسلامی نیست اظهارداشت:  از نظر اقتصادی باید بگوییم که دچار مشکلات کلان هستیم اگرچه رفاه خوبی در کشور به وجود آمده اما اساسا باید بدانیم اکنون باید بر روی چه عناصری کار کنیم تا مشکلات برطرف شود.

لاریجانی به تبلیغات غربی ها علیه کشورمان مبنی بر اینکه ایران به دنبال ایجاد هلال شیعی در منطقه است با رد این ادعاها گفت: ایران به دنبال امپراطوری یا ایجاد این هلال نیست و تلاش برای حل مشکل مسلمانان میانمار و کمک به حماس این ادعا را رد می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دولت فعلی تازه نفس است و از حمایت نمایندگان برخوردار است از این رو باید بیش از پیش به برطرف کردن مشکلات اهتمام بورزد.

لزوم چابک سازی دولت/۱۵درصد از جمعیت ۲.۵ میلیونی کارمندان کم شود

وی افزود: مدیران استان آذربایجان غربی دردمندانه به دنبال هموار کردن مشکلات اقتصادی هستند و در این میان این موضوع بسیار مهم است که در بحث‌های کلان کشوری به وفاق برسیم و این در حالی است که عقاید مختلفی نیز بین صاحب نظران وجود دارد اما دولت و مجلس به عنوان دو قوه مهم به دنبال انجام دادن تکالیفشان هستند.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت چابک سازی دولت عنوان کرد: هم اکنون بیش از دو و نیم میلیون کارمند در دولت داریم و بازنشستکان و ایثارگران و نظامی ها باید به این رقم اضافه شود که در این صورت بیش از ۱۷ میلیون می شود باید ۱۵ درصد از جمعیت دو و نیم میلیونی کارمندان کم شود که در این زمینه همکاری بخش خصوصی ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی زمینه های بهتری نسبت به گذشته ایجاد شده از جمله در زمینه های نفت و گاز اقبال های خوبی وجود دارد افزود:خطوط اعتباری خوبی از سوی کشورها برای سرمایه گذاری ایجاد شده که می توان از هریک از این موارد در آذربایجان غربی نیز استفاده کرد.

صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی در آذربایجان غربی توسعه یابد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محور توسعه آذربایجان غربی کشاورزی است گفت: باید صنایع مرتبط با این حوزه در استان بهبود یافته و صنایع جانبی و تکمیلی کشاورزی در استان توسعه یابد.

لاریجانی از تصویب برداشت ۱۰۰ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه روستایی در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: با استفاده از این اعتبار می توان در بخش توسعه کشاورزی در استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی گام های بلندی برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید عنوان کرد تنها با کشاورزی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد بلکه در این میان سرمایه‌گذاری‌ در بخش صنایع می تواند کمک کار باشد و همچنین باید به سند توسعه استان توجه خاصی شود و سرمایه‌گذاری نیز مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی به موقعیت مرزی و جغرافیایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه راه اندازی و ایجاد مناطق اقتصادی ویژه و بازارچه های مرزی باید موضوع صادرات نیز مورد توجه قرار گیرد.

توجه ویژه به ظرفیت معادن، صنعت گردشگری، صادرات از دیگر تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات اقتصادی استان بود.

دولت و مجلس دنبال استفاده بهینه از منابع آبی هستند

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود بحران آب و کاهش منابع آبی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مسئله آب از موضوعات جدی کشورمان است و دولت و مجلس به سبب خشکی آب به دنبال استفاده بهینه از آب هستند و به همین سبب برای آبیاری تحت فشار بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود و امسال نیز بودجه آن افزایش یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه موضوع آب یکی از مهم‌ترین مشکلات کشورمان است بنابراین باید مصرف آب در باغات مورد توجه قرار گیرد و اصلاح روش‌های کشاورزی حتماً باید صورت گیرد که اگر این گونه نباشد هیچ توفیقی نتوانسته‌ایم کسب کنیم چراکه اگر تا حدودی در محصولات کشاورزی تغییراتی ایجاد کنیم می‌توانیم موضوع صادرات را نیز برطرف کنیم.

وی بر توجه به ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: توسعه معادن، استفاده بهینه از آب، اجرای کشت های نوین و مختص استان با خاصیت کم آب بری از مواردی است که باید در آذربایجان غربی بیشتر مورد توجه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب سفری دو روزه به آذربایجان غربی سفر کرده است.

وی در بدو ورود به ارومیه از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بازدید کرد و سپس قطعات یک و دو آزادراه ارومیه – تبریز را افتتاح کرد.

حضور در کلیسای ننه مریم و مراسم مذهبی مسیحیان ارومیه به همراه شرکت در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه های اولین روز سفر لاریجانی به استان بود.

‌علی لاریجانی در این سفر دو روزه طی ۲۶ و ۲۷ شهریورماه ضمن بازدید از برخی شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی، در جریان روند اجرایی برخی پروژه‌های عمرانی و مشکلات استان نیز قرار می‌گیرد و با فعالان اقتصادی نیز دیدار خواهد کرد.

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.